בקהילה: את ‘איש ההשקפה’ כתב מנהיג מ’הפלג’ • בן חיים: זו הוצאת דיבה

העורך הראשי של 'בקהילה', אברהם דב גרינבוים, כתב בטורו השבועי: "את 'איש ההשקפה' כתב אבישי בן חיים יחד עם הגאון רבי שמואל דויטש, תלמידו של מרן הגרא"מ שך" • בן חיים בתגובה: "אם אכן כך נכתב המשמעות תביעת דיבה"
אבי כץ
י"ט שבט התשע"ו / 29.01.2016 12:34

העיתונאי אבישי בן חיים, הפרשן לענייני חרדים של חדשות 10, מאיים בתיביעת דיבה כנגד העיתון החרדי ‘בקהילה’ ועורכו הראשי.

העילה: העורך הראשי של ‘בקהילה’, אברהם דב גרינבוים, כתב בטורו השבועי בעיתון כי את ספר ‘איש ההשקפה’ על הגרא”מ שך זצ”ל כתב הגרב”ש דויטש, ממנהיגי ‘הפלג הירושלמי’, יחד עם אבישי בן חיים.

וכך כתב גרינבוים: “המבקר שאל אותי בכעס: למה אתה קורא לאבישי בן חיים תלמיד חכם?

“התשובה די פשוטה: את ‘איש ההשקפה’ הוא כתב יחד עם הגאון רבי שמואל דויטש, תלמידו של מרן הגרא”מ שך. מי בדיוק כתב את הספר, ראש הישיבה או הכתב לענייני – זה דברים דקים שאין מן הצורך להיכנס בהם כרגע, אבל זה ברור שאבישי הוא תלמיד חכם.

“ואם לא תלמיד חכם, אז איש השקפה”.

הספר ‘איש ההשקפה – האידאולוגיה החרדית על פי הרב שך’, בהוצאת ‘מוזאיקה’, יצא לאור בשנת 2004. הספר שעוסק במי שהיה מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, ונחשב כ”גדול הדור”, מתאר את התמודדותו של הרב שך עם זרמי המחשבה המודרניים ובראשם הציונות.

אבישי בן חיים הגיב הבוקר על הפרסום: “תביעת דיבה. אם זה נכון שבעיתון החרדי ‘בקהילה’ נכתב שאת הספר המוערך ‘איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך’, כתב איתי הגאון הגדול ומקורבו של הרב שך הרב דויטש (וגם אם זה היה במסגרת הסבר למבקר הכועס מדוע הוא ‘קורא לאבישי בן חיים ׳תלמיד חכם׳’) – אם אכן כך נכתב המשמעות תביעת דיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות