התנועה להגינות שלטונית: ח”כ לא יוכל להצביע בעד עצמו לנשיאות

התנועה להגינות שלטונית דורשת מיו"ר הכנסת: לא לאפשר לח"כים להשתתף בבחירות החשאיות כאשר הם עצמם מתמודדים לתפקיד • "בין המועמדים יש גם כאלו שאינם ח"כים והם אינם יכולים להצביע עבור עצמם"
נחמן גור
כ"ז אייר התשע"ד / 26.05.2014 21:27

התנועה להגינות שלטונית הגישה בקשה, בפנייה מיוחדת ליו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין, שלא לאפשר לחברי כנסת המתמודדים בבחירות לנשיאות לחתום על טופס ההמלצה לנשיאות, וכן לפסול את הצבעתם בבחירות עצמם – וזאת מחשש לניגוד ענינים מובהק.

במכתב אותו שיגר עו”ד מרדכי אייזנברג, יו”ר התנועה להגינות שלטונית, הוא מזכיר כי יהיו אמנם מועמדים מקרב חברי הכנסת, אך גם אזרחים מן השורה. “במצב עניינים זה, יהיו המועמדים שהם חברי כנסת, מצויים בניגוד עניינים מובהק, הן בכל הקשור לחתימה על מועמדותם האישית והן בהצבעה במליאת הכנסת בהליך לבחירת נשיא המדינה” כותב אייזנברג.

ניגוד עניינים זה עולה עד כדי “וודאות למשוא פנים”, ממשיך אייזנברג לטעון, שכן “אדם קרוב אצל עצמו – ונגוע בשיקולים זרים בשיקול דעתו במי לתמוך כראוי לכהונת נשיא מדינת ישראל”.

מצב זה יוצר גם אי שוויון, שכן “המועמדים האחרים, שאינם חברי כנסת, אינם יכולים להצביע עבור עצמם, וגם מנועים מלחתום על טופס הצעת המועמדות עבור עצמם”.

מרדכי איזנברג

בהמשך המכתב מפנה הכותב את יו”ר הכנסת לפסיקת בית המשפט הקובעת, כי הסמכות החקיקתית לא תופעל במקרה של ניגוד עניינים, כמו הסיטואציה הנוכחית, ומזכיר כי גם בבחירות למועצת הרבנות הראשית, נהוג היה כי הרבנים המועמדים השתתפו בהליך הבחירות, עד שבשנת 2003 בוטלה סמכות זו, בעקבות פניית התנועה.

אייזנברג מבקש, איפוא, מן היו”ר לקבוע כי החתימות אותן נדרש כל מועמד להמציא לא יכללו את חתימתו הוא, וכי חבר הכנסת לא יורשה להשתתף בהצבעה החשאית לכהונת נשיא המדינה בבחירות בהן הוא עצמו מועמד לתפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות