יהדות התורה אישרה תקציב ל’תיקון שבועות אלטרנטיבי’

מצד אחד תקפו נציגי יהדות התורה את ש"ס: לא התנגדם בוועדת הכספים להעברת תקציבים למינהל אנטי-חרדי בגלל 'דילים' עם ברקת • מצד שני: אותם נציגי יהדות התורה הצביעו על תקציב עבור אותו מינהל, כדי להפיק תיקון ליל שבועות אלטרנטיבי, תמורת 'דיל' • תגובת יהדות התורה: "טעות בידנו, ואם לא עושים - לא טועים"
נחמן גור
כ"ז אייר התשע"ד / 26.05.2014 21:50

דו פרצופיות? אתמול (ראשון) טענו נציגי יהדות התורה בירושלים בוועדת הכספים העירונית, כי אינם מוכנים לאפשר העברת תקציבים למינהל הקהילתי בקרית יובל ‘יובלים’, בשל היותו אנטי-חרדי, המסרב לאפשר כל פעילות חרדית בקרית יובל. בעקבות כך הצביעו הנציגים נגד שני סעיפי תקציב – לספריה ותכנית מנהיגות – המופעלים ב’יובלים’.

ביהדות התורה אף תקפו את נציגי ש”ס על שיצאו מהוועדה בעת ההצבעה ולא התנגדו לאישור סעיפי התקציב שהוצעו.

אלא שעיון בסדר היום של ועדת הכספים מגלה סעיף תקציבי נוסף השייך למינהל יובלים: תיקון ליל שבועות בצליל ואומר, בסך של כ-66,000 ₪.

• מדוע נציגי ש”ס שיתפו פעולה עם ברקת בהצבעת התקציב

מדובר באירוע אלטרנטיבי לתיקון המסורתי בליל שבועות, המתקיים כמה ימים לפני החג, ובו נכללת שירה והרצאות מפי אנשים שאין רוח חכמים נוחה מהם. האירוע מתקיים במתנ”ס עין כרם, שבבעלות מינהל ‘יובלים’, ומהווה חלק בלתי נפרד מהמינהל ומתקציבו, ואמורים להשתתף מרצים כדוגמת דב אלבוים, חביבה פדיה ומוקי צור.

האירוע מופק על ידי החברה העירונית אריאל, בחסות המחלקה למורשת ישראל באגף לתרבות. מי שמחזיק בתיק מורשת ישראל הוא דב קלמנוביץ’, יו”ר הבית היהודי בירושלים. לחרדים10 נודע, כי קלמנוביץ’ ביקש מחברי הוועדה החרדים שלא יתנגדו לתקציב, בתמורה לשת”פ בעניינים אחרים.

התקציב לאירוע זה עבר בוועדה, בנוכחות חברי סיעת יהדות התורה בירושלים, כאשר בפרוטוקול נכתב כי היה נמנע אחד.

בשיחה עם חרדים10 טוען יו”ר סיעת יהדות התורה בעיר אליעזר ראוכברגר, כי הוא חבר המועצה שנמנע. ראוכברגר התחמק ממענה ישיר לשאלתנו מדוע לא הצביע נגד, כמו בסעיפים האחרים, אך הוסיף כי מתנ”ס עין כרם מתנהל בתקציב סגור ממינהל יובלים, ומהווה אוטונומיה עצמאית.

יו”ר סיעת אגודת ישראל בירושלים יעקב הלפרין מסר בתגובה לחרדים10: “טעות בידנו, ואם לא עושים – לא טועים”.

חבר המועצה מטעם יהדות התורה שלמה רוזנשטיין הגיב: “לכאורה מדובר בחוסר שימת לב שמדובר בסעיף בעייתי”.

תיקון ליל שבועותתיקון ליל שבועות 1

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות