הניצחון של משי זהב: זק”א הוכר כגוף מייעץ ומשקיף רשמי באו”ם

השגריר דני דנון: "ניצחון לדיפלומטיה הישראלית- זק"א קיבל את המעמד לו הוא ראוי" • יהודה משי זהב אמר: "זק״א הוא ארגון מוסרי וערכי וקבלתו לאו״ם היא חלק טבעי מפעילותו חובקת העולם"
חיים טוויל
י"ז שבט התשע"ו / 27.01.2016 17:32

ארגון זק״א קיבל מעמד רשמי של ארגון מייעץ לאומות המאוחדות, לאחר ארבע שנים של ניסיונות, ללא הצלחה.

בשנת 2005 הוכר ארגון זק”א על ידי האו”ם כארגון בינלאומי. המעמד באו”ם הקנה לזק”א הכרה כארגון לא ממשלתי, העוסק בנושאים אותם מקדם האו”ם וכאלה הפועלים ברוח מגילת האו”ם.

מזה כארבע שנים שארגון זק”א ביקש לשדרג את מעמדו ולקבל הכרה של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו”ם. החלטה המתקבלת על ידי וועדה מיוחדת המורכבת מ-19 מדינות ביניהן: איראן, סודן, ונצואלה, קובה, טורקיה , סין, רוסיה, פקיסטן, אורוגואי, בורונדי, יוון, ארצות הברית וישראל.

אולם בכל פעם מחדש נדחתה בקשתו של ארגון זק”א.

בעקבות מהלך דיפלומטי של המשלחת הישראלית לאו״ם ובשיתוף ותמיכה של השגרירה האמריקנית לאו״ם, סמנתה פאוור, זק״א זכה לקונצנזוס והתקבל לארגון.

ההישג משמעותי במיוחד לאור העובדה שאיראן, קובה, ונצואלה, סודן, פקיסטן ומדינות נוספות אשר עויינות את ישראל באו״ם, חברות בוועדה המאשרת. 

ההחלטה תאושר בישיבה הקרובה של ‘המועצה הכלכלית – חברתית של האו”ם’ (ECOSOC) שתתכנס בחודש הבא.

יו״ר זק״א, יהודה משי זהב אמר: “זק״א הוא ארגון מוסרי וערכי וקבלתו לאו״ם היא חלק טבעי מפעילותו חובקת העולם. זק”א פועל היום במספר רב של מדינות, תוך הצלת חיים ושמירה על כבודם של נספים באסונות. קבלתו בקונצנזוס הינה תוצר משותף של מהלך דיפלומטי עם המשלחת לאו״ם בהובלת השגריר דנון״.

מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק”א: “לאחר שנים של עבודה מבצעית בארץ ובעולם, ארגון זק”א, יחד עם המשלחת הישראלית לאו”ם בהובלת השגריר דני דנון, הגיעה למעמד המיוחל של גוף מייעץ לאו”ם ואיתו נמשיך להציל את מי שניתן להציל ולכבד את אלה שאינם”.

מעמד של גוף רשמי באו״ם, מעניק לארגון זכות להשתתף בדיוני או״ם רשמיים בכל מוסדות האו״ם, כגוף מייעץ, ולהשפיע על השיח בוועדות השונות בפרלמנט העמים.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על ההחלטה:”אני מברכת את אנשי משרד החוץ ואנשי השגרירות שלנו באו”ם ובראשם דני דנון על ההצלחה בקבלה של זק”א כארגון מייעץ באו”ם.

“שמחתי לפגוש את יהודה משי זה”ב ראש הארגון ולסייע ככל הניתן בקבלת הארגון כגוף מייעץ באו”ם. זק”א הוא ארגון חשוב שעושה עבודת קודש כל ימות השנה ומן הראוי שגוף כזה יהיה חלק מגוף בינלאומי כמו האו”ם.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות