הקרב על נהג הטקסי: אפליקציית המוניות של המשפחה החרדית

אפליקצית הזמנת מוניות שחדרה לחיינו עם התפתחות הטכנולוגיה העמידה קושי בפני אנשי עסקים חרדים המבקשים להיכנס לתחום: גביית עמלות מן הנהגים העובדים בשבת • אבל 'ריידר', חברה הנשלטת על ידי משפחה חרדית מלונדון, מצאה גם לכך פיתרון
שייע קליין
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 16:05

על האפליקציה של ‘גט’ ושל ‘אובר’ שמענו כולנו: האפשרות להזמין מונית באמצעות הטלפון ואף לשלם דרכו, היטיבה עם רבים מאתנו, כמו גם עם נהגי המוניות.

אלא שלאנשי עסקים חרדים, הפעלה של אפליקציות מן הסוג הזה כרוכה בבעיה הלכתית: שבת. האפליקציות הללו מופעלות באמצעות תשלום עמלה של נהג המונית למפתחי האפליקציה, ותשלום כזה, אסור כמובן ביום הקדוש.

אל המקום הזה בדיוק נכנסת חברת ריידר, שסיפורה הובא באתר ‘כלכליסט’.

ריידר, הנשלטת בידי משפחת עמנואל החרדית מלונדון, השיקה בישראל אפליקציית נסיעות שתתחרה בגט ובאובר, אלא שהיא מצאה פתרון לבעיה ההלכתית ללא ‘כפייה דתית’. האפליקציה פועלת כרגיל בסופי השבוע, לשמחת הנוסעים הפוטנציאליים, אך החברה אינה גובה עמלה מהנהגים שעובדים בשבת, כדי שלא להתפרנס ישירות מחילולה.

הנהגים בריידר מקבלים את משכורתם מהחברה בה עובדים, רק שריידר מסייעת להם בהזמנות מהירות. על כך היא גובה עמלה, ובשבת היא פשוט מוותרת על העמלה הזו.

לריידר, המשתפת פעולה עם איגוד המוניות ועם התחנות עצמן, יתרון נוסף אל מול החברות המתחרות: החברה גובה מהנהגים עמלה של 3.50 שקלים מכל נסיעה, אך בניסיון לקרוץ להם היא פוטרת אותם מהתשלום מהנסיעה ה־101 בכל חודש.

נוסף על כך היא מאפשרת להם לגבות מהנוסעים עמלת הזמנה בגובה 5.20 שקלים, שגט הכריזה עליה מלחמה בעבר.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניסיתי היום, הגיע מהר ויש לי 10 שח בקרדיט. תענוג
    26/01/2016 14:58
    אהרוןן
  1. טוב שיש תחרות