סערת אריאל זילבר • רגב נגד ניני: “שיטת החרם חייבת להיפסק”

שרת התרבות תקפה את החלטת אחינועם ניני לפרוש מאמ"י בגלל הענקת פרס לאריאל זילבר: "שיטת החרם הזו מסכנת אותנו כחברה וצריך לגנות אותה בכל תוקף" • שולי מועלם: "דוגמה נוספת להתנהגות ההזויה של האליטה" • ניני בפייסבוק: לא מתכוונת להמשיך להשתייך לממסד העלוב הזה
יוני גרין
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 16:09

סערת אריאל זילבר: שרת התרבות מירי רגב תוקפת את הזמרת אחינועם ניני בשל החלטתה לפרוש מאיגוד אמני ישראל בגלל הענקת פרס על מפעל חיים לאריאל זילבר.

“מי שמחרים את איגוד האמנים, מחרים ישובים ומחרים מוצרים – מחרים גם בני אדם”, אמרה רגב. “אפשר להתווכח עם אמירותיו של אריאל זילבר אבל שיטת החרם חייבת להיפסק. הייתי מצפה שדווקא הדוגלים בדמוקרטיה ובחופש הביטוי יאפשרו שיח, ויכוח ואפילו עימות אידיאולוגי אך מתברר שהם בוחרים פעם אחר פעם בשיטת החרם האנטי דמוקרטית.

“שיטת החרם הזו מסכנת אותנו כחברה וצריך לגנות אותה בכל תוקף. אפשר להתווכח על החלטות שמתקבלות בעולם התרבות הישראלית, אפשר להילחם בהן מבפנים, אפשר גם למחות. צריך להפסיק עם החרמות”.

יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי הגיבה לפרישתה של אחינועם ניני מאמ”י: “רק דוגמה נוספת לבלבול ולהתנהגות ההזויה של האליטה מטעם עצמה שמנסה לשלוט בעולם התרבות בישראל .

“רבים הם המסרבים להכיר בכך שיש אומנות גם בקרב מי שחושב אחרת מהם ואורחות חייו שונות משלהם. מילא אילו היה מדובר באומנות פוליטית, אבל השלילה פשוט גורפת. אחינועם ניני רואה את המציאות מתוך פריזמה צרה של אליטיזם ופטרונות , אולם המציאות חזקה ממנה ויש הערכה גדולה לאומנים בזכות היצירות שלהם שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות ישראלית”.

בארגון אמני ישראל מחו על דבריה של ניני שהאשימה אותם בפוליטיזציה: “אחינועם ניני היא זמרת ויוצרת מופלאה, ואנחנו באמ”י מאוד מעריכים אותה כאמנית ונשמח אם היא תישאר חלק מהארגון החשוב הזה.

“אמ”י הוא לא גוף פוליטי, באמ”י קיימים אמנים מכל קצוות הקשת – ימין, שמאל, חילוניים ודתיים. על תעודת הפרס שמקבל זילבר כתוב במפורש שהוא ניתן לו על ‘על תרומתו רבת השנים לתרבות ולמוסיקה הישראלית’, וחבל לנו שיש כאלה שמתעקשים לערבב פוליטיקה באמנות”.

הזמרת, המזוהה עם השמאל הקיצוני, תקפה בעמוד הפייסבוק שלה את ההחלטה להעניק פרס על מפעל חיים לזילבר והודיעה על פרישתה מהארגון: “בושה וחרפה, על סף הגועל נפש. אני לא מתכוונת להמשיך להשתייך לממסד העלוב הזה. שימשיך בלעדי לרדת על ארבע וללקק לכוח ולכוחניות, להנמיך עצמו עד עפר ושם להתפלש”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחיגועל
    24/01/2016 16:22
    יחיאל
  1. טיפשה חפשי מי שינענע אותך
    הגועל שלך עלה לכולם לאף.
    מעמוד ענן ועד כאן.
    את מוזמנת לעזוב את הארץ
    לטפשותת יש גבול לך לא.

  2. האשכנזים והתימנים לא יהודים
    24/01/2016 16:27
    האשכנזים והתימנים לא יהודים
  3. האשכנזים והתימנים לא יהודים

  4. תמשכי את
    24/01/2016 16:54
    סמי
  5. ללקק ולהתלקק לכל גוי שאת רואה במיוחד לכל אפיפיור שלום לך ולא להתראות לכי לך לארץ נוכריה רק תיזכרי שיקרה משהו הם הראשונים שיזכירו לך שאת יהודיה מסריחה ואת באמת יהודונת קטנה ואומללה שלא יודעת להעריך את יהדותה