הרבי מליובאוויטש זצ”ל: “רדיפה אחרי האפיפיור, אירוע מבהיל” • צפו

שלמה בן חיים
|
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 20:16
הריקוד והשירה בפני האפיפיור: קטע מהתוועדות בתשרי תשמ”ח בו זועק הרבי מליובאוויטש זצ”ל על “מאורע מבהיל” לאחר שמנהיגים יהודיים נפגשו עם האפיפיור ברומא • “חייבת להיות מחאה בקול רעש גדול” • “לא מצינו שהמוסלמים או הבודהיסטים ירדפו אחריו כך”, זעק הרבי, “ואין פוצה פה ומצפצף”

ביקור המשלחת של אנשי עסקים בראשות המשפיע הרב דב פינסון, חסיד חב”ד שהפך ל’גורו קבלה’ שהמונים נוהים אחריו, והרב חיים ברוך (אדגר) גלוק, עסקן ניו יורקי ידוע, בוותיקן והריקוד והשירה בפניו עוררו מחאה ציבורית גדולה, ורבים הביעו שאט נפש מהמיצג המבזה.

כפי שדווח בחרדים10, בסיום הפגישה עם האפיפיור שרו ורקדו בפניו חברי הקבוצה, כשהם מלווים בגיטרות של חברי להקת ‘פומפדיתא’, את השיר “אורך ימים אשביעהו” – כשהאפיפיור נע לצלילי הניגון.

הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, מרבני חב”ד ורבה של העיר קריית מוצקין, אמר: “זו עבודה זרה בהתגלמותה. בתורה נאמר ‘שקץ תשקצנו’ כי חרם הוא. זו מהדורה מודרנית של הריקוד סביב עגל הזהב”.

בחסידות חב”ד מיהרו לגנות את הביקור של הרב פינסון, הנמנה על חסידי חב”ד, ורבים הזכירו את שיחותיו החריפות של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל נגד פגישות עם האפיפיור.

הווידאו המלא מהפגישה:

הפגישה התקיימה בעקבות מגעים שקיים הרב גלוק, המתגורר בשכונת בורו פארק, ומכנה עצמו גם בתואר ‘הרב הראשי של גליציה’.

לפי דיווח באתר ישיבה וורלד, לפני כשנה ביקר האפיפיור בקרקוב, והרב גלאק ערך עמו מפגש פרטי במהלכו העלה את חורבן בתי הקברות היהודיים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. האפיפיור אמר כי ינסה לסייע לו, והזמין את הרב גלאק להמשיך את שיחתם בוותיקן.

לרב גליק הצטרף בנו צבי, המנהל ארגון המוקדש לסיוע לקורבנות התעללות ולסובלים מהתמכרות בקרב הקהילה היהודית.

לדברי צבי, רוב הפגישה התמקדה בחילול בתי הקברות – כאשר האפיפיור מתחייב לחוקק חוקים חזקים נגד הריסת בתי עלמין יהודיים לבניית כבישים או בתים. בנוסף, הקבוצה דיברה על הצורך ליצור אחדות טובה יותר בין קבוצות דתיות; ולבסוף, כאשר נושא ההתעללות עלה בשיחה – הגיב האפיפיור שוב ושוב: “אפס סובלנות, אפס סובלנות”.