הרבי מליובאוויטש זצ”ל: “רדיפה אחרי האפיפיור, אירוע מבהיל” • צפו

הריקוד והשירה בפני האפיפיור: קטע מהתוועדות בתשרי תשמ"ח בו זועק הרבי מליובאוויטש זצ"ל על "מאורע מבהיל" לאחר שמנהיגים יהודיים נפגשו עם האפיפיור ברומא • "חייבת להיות מחאה בקול רעש גדול" • "לא מצינו שהמוסלמים או הבודהיסטים ירדפו אחריו כך", זעק הרבי, "ואין פוצה פה ומצפצף"
שלמה בן חיים
י"ב אייר התשע"ז / 08.05.2017 20:16

ביקור המשלחת של אנשי עסקים בראשות המשפיע הרב דב פינסון, חסיד חב”ד שהפך ל’גורו קבלה’ שהמונים נוהים אחריו, והרב חיים ברוך (אדגר) גלוק, עסקן ניו יורקי ידוע, בוותיקן והריקוד והשירה בפניו עוררו מחאה ציבורית גדולה, ורבים הביעו שאט נפש מהמיצג המבזה.

כפי שדווח בחרדים10, בסיום הפגישה עם האפיפיור שרו ורקדו בפניו חברי הקבוצה, כשהם מלווים בגיטרות של חברי להקת ‘פומפדיתא’, את השיר “אורך ימים אשביעהו” – כשהאפיפיור נע לצלילי הניגון.

הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, מרבני חב”ד ורבה של העיר קריית מוצקין, אמר: “זו עבודה זרה בהתגלמותה. בתורה נאמר ‘שקץ תשקצנו’ כי חרם הוא. זו מהדורה מודרנית של הריקוד סביב עגל הזהב”.

בחסידות חב”ד מיהרו לגנות את הביקור של הרב פינסון, הנמנה על חסידי חב”ד, ורבים הזכירו את שיחותיו החריפות של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל נגד פגישות עם האפיפיור.

הווידאו המלא מהפגישה:

הפגישה התקיימה בעקבות מגעים שקיים הרב גלוק, המתגורר בשכונת בורו פארק, ומכנה עצמו גם בתואר ‘הרב הראשי של גליציה’.

לפי דיווח באתר ישיבה וורלד, לפני כשנה ביקר האפיפיור בקרקוב, והרב גלאק ערך עמו מפגש פרטי במהלכו העלה את חורבן בתי הקברות היהודיים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. האפיפיור אמר כי ינסה לסייע לו, והזמין את הרב גלאק להמשיך את שיחתם בוותיקן.

לרב גליק הצטרף בנו צבי, המנהל ארגון המוקדש לסיוע לקורבנות התעללות ולסובלים מהתמכרות בקרב הקהילה היהודית.

לדברי צבי, רוב הפגישה התמקדה בחילול בתי הקברות – כאשר האפיפיור מתחייב לחוקק חוקים חזקים נגד הריסת בתי עלמין יהודיים לבניית כבישים או בתים. בנוסף, הקבוצה דיברה על הצורך ליצור אחדות טובה יותר בין קבוצות דתיות; ולבסוף, כאשר נושא ההתעללות עלה בשיחה – הגיב האפיפיור שוב ושוב: “אפס סובלנות, אפס סובלנות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוך שנתן מחכמתו ליראיו
    26/05/2014 15:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חכמי ישראל עיני העדה

  2. מדהים. חכם עדיף מנביא
    26/05/2014 15:34
    אייקiן
  3. חכם עדיף מנביא

  4. חילול השם ממש
    26/05/2014 19:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הקב”ה בוכה ואומר… על כבודכם מחיתם על כבודי לא מחיתם – מחאה גלויה נגד הרב שמואל רבינוביץ שאיפשר לאפיפיור The Pope להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעודו ולא כיסה את הצלב, אם הוא לא היה מכסה את הצלב במקום כלשהו וכך גם בכותל, זה היה כואב לי מאוד על שמאפשרים לו להתייצב ככה מול הכותל המערבי אבל לא הייתי בא בטענות לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הוא היה בודאי טוען כי אין בכוחו לעשות כאן דבר.

    אבל כשמצאנו כי הוא כיסה את הצלב בהר הבית בשל כבוד למוסלמים ואף כיסה את הצלב כשהוא היה מול פני הרב שמואל רבינוביץ ומול הציבור היהודי שם, אבל כאשר התייצב מול הכותל המערבי שם הוא היה עם הצלב ושמואל רבינוביץ לא הבין כי עליו היה למחות מחאה גדולה? מפני שיש בכך חילול ה’ ופגיעה קשה בכבודו של קודשא בריך הוא, כאילו על כבודו של רב הכותל צריך לכסות את הצלב אך על כבודו של הקדוש ברוך הוא כאן זה לא משנה כלל, זה מעשה שחייב לזעזע כל יהודי

    אם הייתי שם לא רק שהייתי מוחה בכל כחי, הייתי קם ועוזב את המקום תוך גילוי דעת, כי כבודו של הקב”ה קודם לכבודו של רב הכותל, ואדרבה, לכסות היה צריך גם כאן וגם כאן, אי הצבת תנאים מוכיח כי משהו חולה מאוד בכח היהודי. המוסלמים הציבו תנאי קודם למעשה שאם הוא בא להר הבית עליו לכסות את הצלב והוא אכן עשה כך, ואילו בכותל המערבי מותר לו לבא עם צלב על דבר שכזה ציפיתי שנשמע קול מחאה

    אני כאן מוחה מחאה גדולה:
    אני רואה בזה מעשה חמור חילול ד’ ופגיעה קשה וגסה בקדושת המקום ובקב”ה, ואעיר כאן לרבה של הכותל, בתפקיד שלך יש הרבה רגעים לא נעימים, ואם אתה רב אמיתי היה עליך להוכיח זאת כאן, כשלא נעים, זה היה מרים אותך ומוכיח כי אתה ראוי לתפקיד, להתחנף להתרפס לשחק מה יפית בפני מבקשי נפשנו בפני עבודה זרה, ככה נהגו מי שגרמו שאלפים ורבבות הובלו לשחיטה.

    וידוע לנו שאתה הוא זה שרוצה ששליטת “מירון” דהיינו מקום הקדוש של הרשב”י יעבור למדינה הטמאה – מדינת איזראל ר”ל, וד”ל!!!!!