הנרצחת בפיגוע בבריסל – אחות של אחד ממשפיעי ברסלב

הנרצחת בבריסל, מירה ריבה, היא אחותו של הגאון רבי משה צנעני, אחד מחשובי המשפיעים ב"שובו בנים" • מירה עבדה ב"משרד ראש הממשלה" • עובדת במוזיאון ניצלה לאחר שנעדרה בשל מחלה
כ"ו אייר התשע"ד / 26.05.2014 01:59

הנרצחת בפיגוע הרצחני במוזיאון היהודי בבריסל, מירה ריבה הי”ד, היא אחותו של הגאון רבי משה צנעני, אחד מחשובי המשפיעים בחסידות ברסלב ובקהילת ‘שובו בנים’ של הגר”א אליעזר ברלנד.

מירה התגוררה בתל-אביב ועבדה ב”משרד ראש הממשלה”. בעלה עמנואל, עבד כחשב בתכנית להגנת עדים. בני הזוג הותירו אחריהם שתי בנות – בנות 17 ו-15.

משרד החוץ מסר, כי השגרירות נמצאת בקשר עם המשטרה המקומית, וכי היא תטפל בהטסת גופותיהם של בני הזוג, מיד לאחר שהשופט-חוקר הממונה על התיק יאפשר זאת.

גוסיה פורת, קרובת משפחה של עמנואל ריבה, סיפרה על “משפחה מדהימה עם ערכיות, ערכים, אוהבי ארץ ישראל. הם תמיד באו לעזרתנו. הבנות חברות טובות של הבת שלי. נתגייס עכשיו כל המשפחה ונעשה כל מה שצריך. ברור שאנחנו לא יכולים להיות אבא ואמא, אבל לא נשכח מה עמנואל ומירה עשו בשבילנו, לא פספסו שום שמחה ושום עצב, תמיד היו בשבילנו”.

לפורת אין ספק כי מדובר בפיגוע טרור. “הם פשוט נכנסו למוזיאון היהודי בבריסל וירו. כנראה לא הייתה אבטחה”. לדברי פורת, בני הזוג אמורים היו לשוב ארצה ביום חמישי, ובעלה שוחח עם עמנואל, בן דודו, ביום רביעי. לדבריה, “הם עבדו במשרד החוץ, היו בשליחות ארבע שנים. הם לא סיפרו על שום דבר, חלק גם היה מודיעיני”.

ויש גם מי שניצלה מהפיגוע בשל מחלה:  אישה שהייתה אמורה לעבוד במוזיאון בשבת, נאלצה להיעדר בשל מחלה. זמן קצר לאחר האירוע, נחרדה לגלות כי האישה שהחליפה אותה נהרגה מהירי.

האישה, ריקה שמה, יהודייה תושבת בריסל בת 72, החלה להתנדב במוזיאון לפני ארבע שנים. מאז נהגה להופיע שם פעמיים בשבוע כדי לסייע לצוות. בתקופה האחרונה, בעקבות הידרדרות במצבה הרפואי, הסתפקה ביום עבודה אחד בשבוע, מה שהציל את חייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות