היאיר אותו יאיר והמיקי אותו מיקי

בתחילת ההצגה שלך לפיד, כשרקדת עם ניצולי שואה בכותל ורעייתך עשתה הפרשת חלה, כמעט קניתי את זה שהשתנית, אלא שאז ירדתי לסוף דעתך והבנתי שאין סיכוי. איבדתי ביחס אליך את האופטימיות
אלמוג ליזרוביץ'
ז' שבט התשע"ו / 17.01.2016 21:40

1.

ח”כ מיקי לוי מסיעת יש עתיד השתלח בשבוע האחרון שוב בתלמידי הישיבות והכוללים וכתב בדף הפייסבוק שלו: כי לומדי התורה בכוללים ובישיבות הינם בטלנים.

 “ככה נראה תקציב להגדלת העוני”, כתב לוי. “במקום להרחיב את מענק העבודה, מכפילים את    תקציב הבטלה. טירוף מערכות”. דבריו של לוי הגיעו בעקבות פרסום נתונים באתר “דה מרקר” לפיהם התקצוב לאברכים הוכפל פי שמונה בממשלה הנוכחית.

אלא שהנתונים הללו שגויים לגמרי, ומטעים את הציבור, המסתמכים על נתוניה המופרכים של התנועה לאיכות השלטון שפורסמה גם בתכנית “הכל כלול” בערוץ 10. מדהים איך כל כלי התקשורת ‘קנו’ את המספרים המופרכים הללו והציגו אותם כמילגה הניתנת לאברכים מידי חודש בחודשו, כאשר במציאות מדובר בתשלום רטרואקטיבי חד-פעמי, שרק מפצה על הירידה בממשלות הקודמות.  גובה הסכום, נשאר בדיוק כפי שהיה לפני הקיצוצים בממשלה הקודמת.

2.

ואם כבר בחבר הכנסת מ’יש עתיד’ עסקינן, לא יכולתי שלא להיזכר בביטוי של לוי בממשלת נתניהו-לפיד, בו כינה את החרדים ‘טפילים’. נו שוין , בכל זאת יו”ר מפלגתו הוא אותו יאיר לפיד ששינה פניו, אותו האחד שנלחם בחרדים וגזר עליהם “גזרות” כל עוד נפשו בו, שינה את פניו לאחרונה וניסה להתחבב על המגזר ללא הצלחה.

השינוי הזה שעבר על שר האוצר לשעבר חייב למתן את התבטאויותיו של ח”כ מיקי לוי. היזהר לך מר לוי, שלא תקבל נזיפה מלפיד, שטוען שהוא  כבר לא מסית נגד חרדים ובנאומיו, כך לטענתו, לא תשמע דברי הסתה. היזהר שלא להרוס לו את התדמית החביבה שאגב, בלאו הכי לא “קנו” אותה במגזר.

בתחילת ההצגה שלך לפיד כשרקדת עם ניצולי שואה בכותל, ורעייתך עשתה הפרשת חלה וכו’, הייתי יכול לחשוב  מחשבה פרועה ביותר, וכמעט לקנות את זה שהשתנית, אלא שאז ירדתי לסוף דעתך והבנתי שאין סיכוי.  אני מאמין שאנשים יכולים להשתנות – אם כי לרוב זה כמעט ולא קורה – אך ביחס אליך איבדתי את האופטימיות.

למה, אתה שואל את עצמך? אני זוכר כשחוק הגיוס “המתוקן” עבר, חזרת לסורך, זה לא משנה אם ההסתה הייתה במישרין או בעקיפין, המסר היה חד וברור והנזק נגרם. ההסתה אותה הסתה, היאיר אותו יאיר, המיקי אותו מיקי ,ויש עתיד אותה יש עתיד. אותה גברת בשינוי אדרת.

3.

כאשר חברך לסיעה חזר להסית, נדלקה אצלי הנורה האדומה. יאיר לא אמרת לאחר “השינוי- שלך” שאתה רואה את ערך לימוד התורה כערך חשוב?  המסקנה שלי היא שאתה לא השנית, אתה הולך לפי האינטרסים שלך, וגם מפלגתך היא אותה מפלגה שחרטה על דגלה להילחם בלומדי התורה ולפלג בין חלקי העם.

לא הייתה תקופה מפולגת יותר אי – פעם בעם מאשר זו שבה היית שותף בממשלה. לא אשכח שיחה עם פעיליך מלאי שנאה. אתה טוען שהשתנית, הוכח לי אהיה מוכן לשמוע. הרי נאמר “הוכח תוכיח את עמיתך”.

4.

נ.ב. בהצלחה לגבי יחסיך עם ליצמן, בכל זאת, הוא השר ממנו הציבור מרוצה ביותר.

5.

כרגע גם אני אעבור את הכביש לצד השני…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אם אתה חושב אחרת, טקט וראיה קדימה לא יזיקו
    19/01/2016 11:41
    אלי גרון
  1. אני לא מבין את כותב המאמר, מדוע לקבוע מסמרות ? מה הרווח בזה ?
    גם אם תגיד שיאיר לפיד לא מיישר קו עם החרדים, מה החידוש בזה. מדוע לדחות גם את המעט התקרבות והרצון הטוב, גם אם יש בו סיגים שהוא לא לגמרי לשם שמים.
    מה אתה בונה בזה, מה אתה מרוויח ?
    מחר הוא יהיה ראש ממשלה מה יעשו החרדים אם זה היחס שהם נותנים לו היום
    וכבר חז”ל אמרו : “אל תהי בז לכל אדם. . . שאין לך אדם שאין לו שעה, ואין לך דבר שאין לו מקום”

    אלי גרון
    http://www.zoogyot.co.il/