אחרי פגישה: הוסר ‘החרם’ של משרד החוץ על בנט

שר החינוך שקומם את ועד עובדי משרד החוץ, נפגש בלשכתו עם יו"ר ועד העובדים, בעקבות ה"חרם" שהוטלו עליו • השיחה הייתה טובה והעובדים קיבלו הודעה: "ההנחייה לנתק את קשר עם השר בנט - הוסרה" • מוקדם יותר תקף השר בנט את נתניהו: "מה עשית נגד החרם של עובדי המשרד"?
אליעזר היון
ז' שבט התשע"ו / 17.01.2016 15:55

תם החרם: שר החינוך נפתלי בנט נפגש היום (ראשון) בלשכתו עם יו”ר ועד עובדי משרד החוץ, חנן גודר, בעקבות ה’חרם’ עליו הכריז אמש ועד עובדי המשרד.

בתום השיחה הודיע גודר כי הנתק בין הצדדים הסתיים. האווירה בפגישה הוגדרה “טובה” וחילוקי הדעות בין הצדדים יושבו.

בהודעת לשכת שר החינוך נמסר כי הפגישה נערכה ביוזמת גודר, ואילו בהודעת ועד עובדי משרד החוץ נמסר כי היוזמה לפגישה הגיעה מכיוון שר החינוך.

בלשכת בנט ציינו כי השר שמח לשמוע כי גודר מוקיע את אלון ליאל כהרסני לישראל. בנט הבהיר לגודר שכוונתו הייתה רק לגבי מספר דמויות הפוגעות בישראל, ולא לכלל עובדי משרד החוץ המסורים.

גודר הזמין את השר לביקור במשרד החוץ והבהיר: “אלון ליאל, אלי בר נביא ואילן ברוך, הפועלים נגד ישראל, אינם מייצגים את עובדי המשרד הנפלאים”.

מועד עובדי משרד החוץ נמסר: “ועד עובדי משרד החוץ ימשיך לפעול ללא לאות למען עובדיו בישראל ובעולם. בזאת ההנחייה לעובדי המשרד לנתק את קשר עם השר בנט הוסרה”.

העימות בין שר החינוך לעובדי משרד החוץ התפתח לאחר שהשר אמר בראיון שהעניק לרדיו תל אביב: “אני מתחיל לחשוב אולי שיש בעיה ב-DNA של משרד החוץ. כל הזמן מתלוננים על משרד החוץ. אם אנשים כמו אלון ליאל שהו במשך מספיק זמן במשרד החוץ יש שם בעיית עומק. שואלים איפה ההסברה? איזו הסברה. כשהפירומן מספר אחד עומד בראש המערכת אז איזו הסברה. הוא יסביר את ישראל? מי תוקע לי כף שהוא לא עשה כאלה דברים גם במהלך כהונתו?”

עובדי המשרד זעמו על הדברים ופרסמו הודעה: “שר החינוך התבטא באופן מעוות כנגד עובדי משרד החוץ. משמעותה של דרישתו שעובדי המשרד יעברו בדיקת ד.נ.א. מטילה ספק בנאמנות העובדים למדינה, למוסדותיה ולממשלתה… אנו רואים בחומרה רבה את הדברים ועל כן מנחים את כל עובדי משרד החוץ שלא לשתף פעולה עם השר בנט עד לקבלת הבהרת דבריו והתנצלותו״.

בנט לנתניהו: מה עשית?

‘החרם’ על שר החינוך הוביל הבוקר גם לעימות חריף בינו לבין ראש הממשלה נתניהו.

במהלך ישיבת הממשלה השבועית, תקף בנט את ראש הממשלה, ושאל: “מה עשית נגד החרם של עובדי משרד החוץ נגדי?”

נתניהו ענה: “אני לא שמעתי על זה”.

תשובת נתניהו הרגיזה את בנט עוד יותר: “מעניין באיזו מהירות שמעת על ההתבטאות ברדיו אזורי ביום שישי, ופה המידע לא הגיע אליך”.

נתניהו ענה: “תראה, אני לא שמעתי על הדבר הזה”.

שר החינוך לא נרגע ותקף את נתניהו: “אתה חושש לנהל את האנשים במשרד החוץ. זו שאלת משילות – אם עובדים מנהלים אותך או אתה אותם?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות