הקרב על יו”ר המועצה דתית ברחובות: כישלון מוחץ לבית היהודי

בית המשפט ביטל חוות דעת של משרד הדתות הפוסלת את מועמד ש"ס מלהתמודד ליו"ר המועצה ברחובות • עו"ד ישראל באך: "זה לא הפסד משפטי ראשון לבית היהודי" • ש"ס "הבית היהודי שיכורי-כח"
דורון דוד, כתבנו לענייני משפט
כ"ו אייר התשע"ד / 26.05.2014 01:22

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק אתמול (ראשון) כי חוות דעת משפטית שהוציא היועץ המשפטי של משרד הדתות, לפיה יש לפסול את יו”ר המועצה הדתית המכהן ברחובות מלהתמודד שוב לתפקיד, אינה מוצדקת – וכי אין ניגוד עניינים בפרשה.

בבית היהודי מנסים בתקופה האחרונה “לכבוש” כמה שיותר מועצות דתיות ברחבי הארץ ולהעמיד בראשם את אנשי הבית היהודי. אך לפעמים הניסיון לעשות זאת גובל בצעדים מפוקפקים מבחינה משפטית.

כך, למשל, אלדד גדסי, יו”ר המועצה הדתית בעיר, איש ש”ס, שהינו מועמד מובטח לזכות שוב בבחירות לראשות המועצה, עמד בפני חסם משפטי שהציב מולו המשרד לשירותי דת. זאת לאחר שבבית היהודי הפעילו את היועץ המשפטי של המשרד, שהוציא חוות דעת כי גדסי מנוע מלהתמודד שוב.

והסיבה? הוא נגוע בניגוד עניינים מפאת כך שגיסו מכהן כרב שכונה בעיר.

עורך הדין ישראל באך שהגיש את העתירה נגד המשרד, אמר לחרדים10, כי לפני כמה שבועות הוגשה דרכו עתירה נוספת הנוגעת למשרד לשירותי דת. במקרה זה, בית המשפט ביטל מכרז שירותים לשנת השמיטה בעקבות חשד שהמכרז “נתפר” למקורבים.

גורמים בכירים במפלגת ש”ס אמרו לחרדים10: “הפוליטיקה ‘החדשה’ של הבית היהודי ושכרון הכח שלה מעבירים אותה על דעתה וגורמים לה לנסות להזיק בכל דרך, לכל מי שלא חושב כמוה”.

 המשרד לענייני דתות גם חויב בהוצאות המשפט.

תגובת המשרד לשירותי דת:

הלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת החליטה לפסול את מועמדותו של מר גדסי כחבר המועצה הדתית, כיוון שהוא עצמו חתם על תכנית ההבראה למועצה הדתית ברחובות, בה התחייב שלא למנות רבנים חדשים ואף על פי כן הוא אשרר את מינוי גיסו כמורה רוחני ואף שילב אותו כרב שכונה, כאמור במסגרת תכנית ההבראה שעליה הוא אישית חתום. כמו כן, הוא דאג למינוי אחיו כמשגיח כשרות במלון לאונרדו ברחובות, המלון היחיד בעיר.

המשרד יבחן את פסק הדין וכן ישקול לערער על פסק הדין לבית משפט העליון.

באך

עורך הדין באך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות