שוב הדרת נשים? בקו ערד-ירושלים חרדי מורה לנשים לעלות מאחורה

בקו ערד-ירושלים של חברת אגד עומד באורח קבוע נוסע חרדי ליד הנהר שמורה לנוסעות לשלם, לרדת ולעלות מהדלת האחורית • אגד: "אין הנחיה שאסור להעלות מדלת אחורית. ההנחיה היא שאסור לנהגים לכפות עלייה מהדלת השנייה"
שייע קליין
ד' שבט התשע"ו / 14.01.2016 21:50

האם נמשכת ‘הדרת נשים’ בקווי התחבורה הציבורית?

למרות הנחיית משרד התחבורה שלא לאפשר העלאת נוסעים מן הדלת אחורית, למעט קווי המהדרין המיוחדים בהם הותקנו מכונות כרטוס מאחור – התופעה נמשכת.

לפי דיווח של העיתונאי עידן יוסף באתר News1, בקו 555 של אגד, הנוסע במסלול ערד-ירושלים, נוהגת נורמה לפיה עומד גבר חרדי ליד הנהג, ומורה לנשים העולות לאוטובוס לשלם לנהג, לרדת ולעלות מהדלת האחורית.

לפי תלונה שהגיעה מנוסעת חרדית, מדובר בנורמה נוקשה שמנהיגים חסידי גור בעיר – והנשים מצייתות לה, מבלי לערער על כך.

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: “נהגי אגד מונחים שלא לתת יד להדרת נשים. עם זאת ישנן קהילות הפועלות בהתאם לאורח החיים הקהילתי ומפעילים כללים אלה בצורה וולונטרית. אין לאגד כל מעמד להורות למי שפועל מטעם הקהילה כיצד לנהוג. כאמור, נהגי אגד הונחו שלא לגלות מעורבות כלשהי בנושא הישיבה, אלא אם כן הדבר גולש, חלילה, לגילויי אלימות פיזית או מילולית”.

על השאלה מדוע מלכתחילה נפתחה הדלת האחורית, למרות האיסור, השיבו באגד: “אין הנחיה שאסור. ההנחיה היא שאסור לנהגים לכפות עלייה מהדלת השנייה. הסדר זה מתבצע וולונטרית על ידי הקהילות. ודאי אתה מודע לכך, שהמגמה הנוכחית בתחבורה הציבורית היא לאפשר עליית נוסעים מכל הדלתות.

“לפי נתוני משרד התחבורה, הסדר זה של עליה מכל הדלתות פועל, נכון להיום, בכ-600 אוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית השונות בצפון, בגוש-דן ובירושלים”.

יצוין כי באחרונה הורה משרד התחבורה לאגד לבדוק שלא מתבצעות תופעות מעין אלה וכמה נהגים זומנו לבירור.

רק בשבוע שעבר חשף News1 מקרה נוסף בו נוסעת דתייה שעלתה בנס ציונה לקו 319 מרחובות לבני ברק נדרשה לעלות מן הדלת האחורית. באגד מסרו אז כי הנהג סבר שהנוסעת מבקשת לעלות מהדלת האחורית לנוחיותה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זכותם שלא תהיה להם נסיעה מעורבת זו דמוקרטיה לכבד גם חרדים
    16/01/2016 20:03
    אילנה לוי
  1. אם יש פה דמוקרטיה, יש פה דמוקרטיה לא רק לחילונים, יש דמוקרטיה גם לחרדים וזכותם לנסוע בהפרדה בין נשים לגברים, לא רואה כל בעיה, במיוחד באוטובוסים שיש צפיפות, כל בת ישראל תברך על הפרדה מלבד השמאלנים שאוהבים להתבולל השם ישמור.

    • יצחק   19/01/2016 09:13

      אין לך שמץ של מושג מהי דמוקרטיה ומה חוקיה. חזרי לבית הספר.

    • דוד   19/01/2016 11:44

      זה כבר לא דמוקרטיה, הם פוחדות ועושות מה שהוא אומר להם אחרת היו עולות מלכתחילה מאחורה.