בני משפחה של קורבן דאע”ש טוענים: חברת טוויטר אשמה ברצח

תביעה לא שגרתית: בני משפחתו של החייל קרל פילדס טוענת שרשת טוויטר מאפשרת במודע פעילות של ארגוני טרור, ובכללם דאעש, ומכאן שהם שותפים ברציחתו של יקירם על ידי ארגון המדינה האיסלאמית
קובי פינדרוס
ד' שבט התשע"ו / 14.01.2016 19:12

תובעים את טוויטר: בני משפחתו של חייל אמריקני שנהרג בירדן תובעים את חברת  טוויטר. הסיבה: הרשת מאפשרת במודע פעילות של ארגוני טרור.

החייל, לויד קרל פילדס, נהרג על ידי שוטר ירדני ברבת עמון, כאשר התאמן במרכז אימונים בינלאומי לשוטרים במקום בחסות ארה”ב.

על  הרצח של פילדס נטל ארגון ‘המדינה האיסלאמית’ אחריות, ובני משפחתו טוענים כי הרשת החברתית מאפשרת לטרוריסטים לגייס אנשים לשורותיהם, לגייס כספים, ולהפיץ אידיאולוגיה אלימה.

“במשך שנים טוויטר הרשתה במודע לארגון הטרור דאעש להשתמש ברשת החברתית ככלי להפצת תעמולה אלימה, לגיוס כספים ולמשיכה של מתגייסים חדשים”, נכתב בתביעה. “ללא טוויטר, הגדילה העוצמתית של דאעש בשנים האחרונות לכדי גיבושה כקבוצת הטרור הכי מדאיגה בעולם, לא הייתה אפשרית”.

לדאע”ש, כך על פי הערכות, יש לא פחות משבעת אלפים חשבונות פעילים ברשת הטוויטר. כ-80 מתוכם מוגדרים כחשבונות רשמיים. בנוסף, הארגון מצייץ מידי שעה אלפי ציוצים (כ-90 ציוצים בדקה).

טוויטר הגישה כתב הגנה בו, הביעה השתתפות בצער המשפחה, אך התכחשה לאחריות ברצח. “הצוותים שלנו מסביב לעולם חוקרים באופן פעיל דיווחים על הפרות של חוקי האתר, מזהים התנהגות לא חוקית, עובדים ביחד עם ארגונים שונים שנלחמים בתוכן קיצוני באינטרנט, ועובדים ביחד עם רשויות החוק כשצריך”, נמסר מדובר טוויטר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות