יוסף סגל, האיש והאגדה, מתחתן – מי יוכל לעזור לו?

בחור הישיבה יוסף סגל, מי שהדהים את הכנסת כאשר הצליח להוביל כנגד כל הסיכויים חקיקה המסייעת ליתומים החרדים, התארס בשעה טובה ומוצלחת • כעת הגיע הזמן לעזור לו • ואיך ח"כ אורי מקלב מחותן ראשי בשמחה?
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 11:44

אין עיתונאי חרדי שלא הכיר אותו. נדמה גם כי אין ח”כ עליו הוא דילג.

לפני כשנתיים סימן לעצמו יוסף סגל, תלמיד ישיבה יתום מאב, ‘וי’ ענק. החוק אותו ‘דחף’ במשך שנים עבר בקריאה שלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

לפני מספר שבועות הוא התארס, בשעה טובה ומוצלחת. מי שסייע לו בתהליך השידוך היה לא אחר מאשר ח”כ אורי מקלב שגם סייע לו רבות בקידום החוק.

נזכיר למי שכבר הספיק לשכוח: מדובר בחוק שהרחיב חוק קיים, ולפיו קצבת שארים המשולמת מהביטוח הלאומי לשאיריו של מבוטח שנפטר, תועבר גם לקרובים שטרם מלאו להם 20 שנה, גם אם הם לומדים במוסד חינוכי או אקדמי, כמו מוסד ללימודים תורניים.

אז נכון שהחוק כולל בתוכו גם יתומים ערביי ישראל, ואולי זה מה שהרתיע במשך תקופה ארוכה את קברניטי הביטוח הלאומי ואת נבחרי הציבור, שנגעו בתפוח האדמה הלוהט הזה ומיהרו להשליכו מידיהם. אבל הוא גם, ואולי בעיקר עבור סגל, דואג ליתומים חרדים הלומדים מגיל 18 והלאה בישיבה.

עד תיקון החוק נאלצו בחורים אלה לחיות מגיל 18 והלאה על כספי האם האלמנה או האב האלמן, שגם הם, ברוב המקרים, הצליחו רק בקושי רב לגמור את החודש.

כך מצא עצמו סגל מכתת רגליים מח”כ לח”כ, משר לשר, מנסה למצוא אוזן קשבת. ביום בו נערכה עצרת המיליון נגד חוק הגיוס הוא זרח מאושר: ‘החוק שלו’ עבר בוועדת שרים. אחר כך הוא אושר סופית במליאה.

סגל הפך לסמל ודוגמה כי עקשות ודבקות במטרה יכולים להבקיע קירות וחומות.

ימים אחדים לאחר שעבר החוק הוא הוזמן לחגוג בסיעות ש”ס ויהדות התורה, מלווה באמו שעשתה איתו יחד את כל הדרך הארוכה המטיבה עם היתומים החרדים. “נגיע לחתונה שלך”, הבטיחו לו אז הח”כים.

מאז ועד היום עבר סגל קשיים רבים. מתברר, כי ראיון שהעניק לעיתון חרדי הוביל לסילוקו הפתאומי מהישיבה. צעד שעורר ביקורת רבה מצד מחנכים ואישי ציבור, הגם שהתקשו לעזור לו ולרכך את קשיחות ראש הישיבה.

מי שסייע לו במציאת ישיבה מצוינת להמשך לימודיו היה שוב, ח”כ אורי מקלב, שהביאו לישיבת ‘חכמת שלמה’ בבית וגן בירושלים – שם שב לשקוד על תלמודו בשמחה רבה.

אל חתונתו ויום שמחת ליבו, שתחול בעזרת ה’ ביום כ”ט באדר א’ (ה-9/3) הוא יזמין הרבה מאד פוליטיקאים שסייעו לו, אך בראשם, כמובן, את ח”כ אורי מקלב.

כאן המקום לנסות ולסייע לאיש היקר, שסייע לכל כך הרבה יתומים, ולקרוא לציבור הנדיבים לשאת את תרומתם ולסייע לו להתחתן בכבוד (מספר חשבון בנק סניף.911 בנק לאומי מספר חשבון 030441/15 על שם יוסף סגל. מספר הטלפון הכשר שלו: 0583293420).

כזכור, החוק שלו סייע להרבה מאוד יתומים, אבל לו עצמו זה כבר לא עזר, שכן כאשר החוק אושר הוא כבר עבר את גיל 20.

בהחלט מגיע לו שעם ישראל יתגייס גם עבורו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי הראש ישיבה שזרק אותו?
    31/01/2016 03:30
    חיים
  1. מצוה לפרסם למען ידעו מי האיש הרע הזה ויזהרו ממנו?
    ערל לב.