בית המשפט האריך את מעצרם של שלושת החשודים ב’קמפיין הציידים’

בית המשפט האריך את מעצרם של שלושת החשודים בהפצת חוברות עם פרטיהם של חיילי צה"ל ועובדיו - עד יום ראשון • מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנה של ה'פלג הירושלמי': מספר צעירים נעצרו • קו החדשות של 'הפלג': "הגיעו להפגין מ'הסולת הנקייה' של הציבור החרדי"
קובי פינדרוס
ג' שבט התשע"ו / 13.01.2016 12:14

מעצר ציידי החרד”קים: בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) את מעצרם של שלושת העצורים מ’הפלג הירושלמי’, שנעצרו אתמול בחשד כי הפיצו חוברות, תחת הכותרת ‘הציידים’,  עם פרטיהם האישיים, כולל מספרי הטלפונים, של מגייסי החרדים לצה”ל.

מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנה במהלכה שרו ורקדו צעירים המשתייכים ל’פלג הירושלמי’. המשטרה עצרה מספר מפגינים.

בהחלטתו קבע השופט, דוד שאול גבאי ריכטר, כי כנגד העצורים מופנים חשדות של פגיעה בפרטיות והעלבת עובד ציבור. עם זאת ציין השופט, כי לחשודים אין עבר פלילי.

הדיון בבית המשפט התנהל בשני חלקים: באחד – התקיים דיון על הארכת מעצר של שני עצורים, החשודים בעריכת והפצת חוברת ‘הציידים’; בשני – התקיים דיון בעניינו של העצור השלישי, החשוד כי היה היוזם של הפקת החוברת.

בהחלטתו כתב השופט: “הקשר שבין מילים למעשים והנזק שכבר נגרם לאותם חיילים, מחייב את המסקנה כי המשיבים מסוכנים”. הוא הורה על הארכת המעצר משום שנדרשים עדיין פעולות חקירה ולכן יש להותיר את החשודים במעצר.

נציג המשטרה טען בדיון כי הדברים המופיעים בחוברת חרגו מחופש הביטוי. “מדובר בביטויים קשים כגון ‘ראש הנחש’ כלפי ראש מדור שילוב חרדים בצה”ל וביטויים קשים שכוללים העלבות כלפי החיילים”.

גיל דחוח, הסנגור של העצורים, אמר בדיון: “החשודים האלה לא קשורים לייצור החוברת והפצתה”. הפרקליט טען עוד כי אין בידי המשטרה ראיות הקושרות את החשודים למעשה.

בקו החדשות של ה’פלג הירושלמי’ דיווחו על הדיון בבית המשפט: “מדובר היה במעמד היסטורי, נעצרו שלשה אברכים חפים מפשע כדי להשתיק את המלחמה כנגד חוק הגיוס, ואת זה הבינו גם החרדקי”ם. המשטרה הוציאה את שלשת האברכים, חלקם בברוטליות. הדיון החל ב-1030, ומאות מהציבור החרדי – מהסולת הנקיה הגיעו למקום.

“המשטרה לא ציפתה שיגיעו כל כך הרבה. הם ניסו להרחיק אותנו, אך אנו אמרנו: ‘אין שום בעייה תעצרו אותנו’, אנחנו כבר מכירים אותם, זה לא זמן לוויתורים. לא עצרנו את התנועה עמדנו בצד. עצרו מספר צעירים, אחד מהם שר ‘אשרי העם שככה לו’ – כך אנו מרגישים.

המלחמה הפרטית של הקצין

העצורים הם שני אברכים מהעיר בני ברק, ואברך שלישי ממודיעין עילית. האחרון הסגיר את עצמו לידי המשטרה לאחר שזו ביקרה בביתו ולא מצאה אותו.

הם נעצרו רק לאחר שאחד מהקצינים העומדים בראש מערך הגיוס,יהודה גליקמן, החליט לצאת למלחמה כנגד ההסתה האישית נגדו.

לפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 2, גליקמן ורעייתו שכרו חוקר פרטי, שהתחזה לנדיב – חסיד סאטמר מארצות הברית – שהביע עניין לתרום לקמפיין. בהקלטה שהציג החוקר הפרטי נשמע  אחד החשודים אומר: “אם יש 300 אלף גומרים אותם”, תוך שהוא ממשיך לקשור את עצמו לפרסום חוברת ‘הציידים’.

“המסיתים – עבריינים פליליים”

בשנה האחרונה ניהל יעקב וידר, יו”ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד – מאבק בפקליטות המדינה, כדי שתכיר בחיילי צה”ל החרדים כ”עובדי ציבור”. 

משמעות המהלך היא שכל גורמי השוליים שמסיתים נגד צה”ל וחיילי צה”ל – גם בשמאל, גם בחברה החרדית וגם בחברה הערבית – יוצאו מחוץ לחוק ויהפכו לעבריינים פליליים.

בתגובה למעצרים אמש מסר וידר: “השבוע, בשעה טובה, קיבלה הפרקליטות את הבקשה ואמש עצרה המשטרה, לפי סעיף ‘העלבת עובד ציבור’, שלושה נערי שוליים שניהלו בשנים האחרונות קמפיין נגד חיילי צה”ל החרדים.

“הבוקר, אישר כבוד השופט גבאי ריכטר להאריך את מעצרם עד ליום ראשון תוך שהוא מדגיש כי ‘הקשר שבין מילים למעשים והנזק שכבר נגרם לאותם חיילים, מחייב את המסקנה כי המשיבים מסוכנים'”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות