בשמים בהבדלה • מחקר חדש מגלה: רוזמרין מסייע לזיכרון טוב

מחקר פורץ דרך מעלה ממצאים חשובים בהחלט: הרחת רוזמרין עשויה להועיל לזיכרון • החוקרים: החומר הפעיל 1,8-cineole שנותן לרוזמרין את ריחו - מפעיל גם את המנגנון הכימי במוח, באזור האחראי לזיכרון
אליעזר היון
כ"ו טבת התשע"ו / 07.01.2016 15:25

איך ניתן לזכור טוב יותר?

מחקר חדש מגלה: ריח בהחלט עשוי לעזור, ולא סתם ריח – אלא כזה המגיע מצמח הרוזמרין.

החוקרים מאוניברסיטת צפון אומבריה באנגליה סבורים, כי החומר הפעיל 1,8-cineole שנותן לרוזמרין את ריחו – מפעיל גם את המנגנון הכימי במוח, באזור האחראי לזיכרון.

האזור הזה, אגב, הוא המקום בו תרופות הנלחמות באלצהיימר מגיעות ומנסות להשפיע. החוקרים מסבירים כי החומר הזה מייצר אפקט דומה לסמים.

את ממצאיהם ביססו החוקרים בעזרת ניסוי: שלוש קבוצות עשו מבחני זיכרון, כאשר קבוצה אחת ישבה בחדר רווי בשמן רוזמרין, והאחרים בריחות אחרים או ללא ריח כלל.

ריח הרוזמרין, מסתבר, השפיע על הקבוצה שהצליחה יותר משתי הקבוצות האחרות לעשות פעולות חישוב מתמטיות פשוטות וזכרה טוב יותר ברמה של 15 אחוזים יותר מהקבוצות המקבילות.

ממצא מעניין נוסף: החוקרים גילו כי התרכובת המיוחדת – 1,8-cineole – הייתה נוכחת בדמם של אלה ששהו בחדר המבושם ברוזמרין. כלומר, הריח מצליח להיספג בגופם של אלו הנחשפים לו.

האם התגלתה אם כן התרופה לאלצהיימר? לדברי החוקרים מי שכבר לקה בדמנציה לא יעזר בתרופה, אולם לאנשים עם מח בריא, עשוי הרוזמרין בהחלט להועיל.

במילים אחרות, בהבדלה לפחות, השתמשו בשיח הרוזמרין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות