בתום קרב עם המשטרה על מתחם קבר דוד: 26 עצורים

סעודת מלווה מלכה המסורתית בקבר דוד המלך התפתחה לעימותים אלימים בין המשתתפים לכוחות המשטרה • המשתתפים קשרו את שערי המתחם בשרשראות • כוחות משטרה ויס"מ פרצו פנימה, פינו את המשתתפים וסגרו את המקום • 26 מפגינים נעצרו - ביניהם חייל שאיים, לטענת המשטרה, בנשקו על שוטר I צפו בתיעוד מהזירה
שי וייספיש
כ"ה אייר התשע"ד / 25.05.2014 05:22

לקראת ביקור האפיפיור – קרב עם המשטרה: בתום סעודת ‘מלווה מלכה’ המסורתית, המתקיימת מידי מוצאי-שבת במתחם קבר דוד המלך, התפתחו במקום עימותים אלימים בין המשתתפים לבין כוחות משטרה – בסיומם נעצרו 26 מפגינים.

המהומה החלה כאשר קבוצת צעירים התבצרה במתחם הקבר. הצעירים קשרו את עצמם בשרשראות ברזל, ונעלו את דלתות מתחם הקבר בשרשראות. זמן קצר לאחר מכן פרצו למקום כוחות גדולים של משטרה ויס”מ, פרצו את השער המוביל אל אולם הקבר – ופינו את המתפללים מן המקום, תוך שימוש בכוח ובאלימות.

עם פינוי המתחם פרצה במקום תגרה אלימה, בה השתתפו כ-150 צעירים, אשר החלו לתקוף את השוטרים, לדברי המשטרה באמצעות אבנים ובקבוקים. לטענת המשטרה, מספר שוטרים נפצעו קל ונגרם נזק לניידת.

במהלך העימותים עצרו כוחות המשטרה 26 אנשים בחשד להפרות סדר.  בין העצורים – חייל שלטענת המשטרה איים בנשקו על שוטר, בניסיון למנוע מעצר של חברו.

• הכבישים שייחסמו בעת ביקור האפיפיור • ואיפה אסור לחנות?

• הגר”ש קוק: קבר דוד לנוצרים? אסור להתפלל שם

• השופט נזף במשטרה: “יש לאפשר מחאה נגד האפיפיור”

המשטרה מסרה הבוקר בתגובה: “בסיום אירוע מלווה מלכה באיזור הר ציון, הגיעו כ-150 צעירים יהודים למתחם קבר דוד, החלו להתפרע ולתקוף את השוטרים עם אבנים ובקבוקים. חלקם נכנסו למתחם הקבר והתבצרו בפנים. מספר שוטרים נפצעו קל ונגרם נזק לניידת משטרה. כוח משטרה פינה את מתחם הקבר.

“במהלך האירוע נעצרו 26 מפרי סדר ביניהם גם חייל שאיים בנשקו על שוטר בניסיון למנוע מעצר של אחר. כרגע שקט. נפתחה חקירה”.

השוטרים סגרו, כאמור, את המתחם. אברכי כולל חצות, הלומדים קבוע במקום, נאלצו לעבור לבית כנסת סמוך.

 עו”ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: “המשטרה שיקרה כשהבטיחה שהציון לא ייסגר למתפללים יהודים – וזה קורה כעת, יומיים לפני הביקור. ביום שישי האחרון נזף בית המשפט במשטרה וקבע כי מותר למחות נגד האפיפיור במרחק של מאה חמישים מטר, אך לפתע מתברר כי המשטרה מצפצפת על ההחלטה ומבקשת להשתיק את המחאה”.

המעצרים לדבריו, הם מעצרי שווא שערורייתיים.

בתוך כך נמסר מדוברות מחוז י-ם : “בניגוד לפרסומים שמופצים לתקשורת, משטרת י-ם אינה מונעת מהחשודים שנעצרו בקבר דוד לפנות בוקר להיוועץ עם עו״ד, ואף עשתה למענם למימוש זכות זו. מיד עם מעצרם ולבקשתם של העצורים, נעשתה פניה לארגון חוננו ובקשה לשלוח עו״ד שיפגוש את העצורים.

“כעבור שעתיים, לאחר שטרם הגיע עו״ד, נעשתה פניה נוספת על ידי המרחב לאחד מעו״ד חוננו, שנתבקש שנית לשלוח עו״ד לעצורים. כשעה לאחר מכן (שלוש שעות מהפניה הראשונה) דיווח השומר בכניסה למרחב דוד, כי הגיע עו״ד מארגון חוננו, וביקש ששוטר ילווה אותו לתוך המרחב.

“חוקר מרחב דוד יצא מחדר החקירות לעבר שער הכניסה, שם דווח לו כי עורך הדין עזב את המקום טרם הגעתו”.

קבר דוד (1)

קבר דוד (2)

קבר דוד (3)

קבר דוד (4)

קבר דוד (5)

קבר דוד (6)

קבר דוד (7)

קבר דוד (8)

קבר דוד (9)

קבר דוד (10)

קבר דוד (11)

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות