בנט נגד נתניהו: המגזר הערבי לא אחראי לפיגוע בת”א

בניגוד לנתניהו שהטיל את האחריות לפיגוע על הציבור הערבי בישראל - אומר נפתלי בנט: "ישראל לא השכילה לקרב אליה את הרוב הנורמטיבי של הציבור הערבי בישראל ולצד זה גם לא להעניש ביד קשה את המיעוט החתרני"
נחמן גור
כ"ב טבת התשע"ו / 03.01.2016 13:16

דבריו של ​ראש הממשלה ​אמש (מוצ”ש) בזירת הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב נתקלים בהתנגדויות של כל המפה הפוליטית.

בדבריו הטיל נתניהו את האחריות על הפיגוע על ערביי ישראל באומרו: “מי שרוצה להיות ישראלי, שיהיה ישראלי עד הסוף, גם בזכויות וגם בחובות, והחובה הראשונה והעליונה היא לציית לחוקי המדינה”.

אמירות אלו נתקלו מיד בהתנגדות מצד אנשי ציבור מן השמאל. ראש עיריית ת”א רון חולדאי התבטא: “עצוב עבור אזרחי מדינת ישראל. במקום להגיד אין לי כרגע תשובות, אני מחפש תשובות, נתניהו השתלח באוכלוסייה אחרת”.

ח”כ הכנסת ציפי לבני הוסיפה וקראה לנתניהו “להתנהג כמו ראש ממשלה. אל תפלג, אל תפצל ואל תזרע שנאה ופחד, וזה מה שראש הממשלה הצליח לעשות במקום של האירוע”.

עם זאת, נראה כי ההתנערות מדבריו של נתניהו לא מגיעה רק מן השמאל.

בראיון שהעניק הבוקר שר החינוך נפתלי בנט לרדיו גלי ישראל, עלה כי גם הוא אינו מסכים עם אמירותיו של ראש הממשלה המטילות את האחריות על ערביי ישראל.

בנט אמר, כי בניגוד לראש הממשלה, הוא “לא מטיל את האחריות לפיגוע בתל אביב על המגזר הערבי בישראל. רובו מנסה להיות חלק נורמטיבי מהמדינה”.

לדבריו, “אם יש כשל, הכשל הוא של המדינה באי אכיפת החוק בכפרים וערים ערביות, והערבים הם הראשונים שמפצירים בנו לאכוף את החוק בצורה מלאה. אני מפנה את האצבע המאשימה לעצמנו”.

לפי בנט, האחריות המלאה מוטל​ת​ על מדינת ישראל,בכך  “שלא השכילה לקרב אליה לאורך השנים את הרוב הנורמטיבי של הציבור הערבי בישראל ולצד זה גם לא להעניש ביד קשה את המיעוט החתרני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות