כשלבני אומרת ‘אצלנו בוועידה’. מה הכוונה?

חברי הכנסת של 'התנועה', לא מפספסים מפגשים עם מתפקדי 'העבודה' או אנשי משמרת • ומתי באמת תהיה התמודדות על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה?
טל שניידר
כ"ג טבת התשע"ו / 04.01.2016 11:23

כשנכנסתי לישיבת הסיעה של המחנה הציוני, אחרי שהרצוג או מיכאלי ציינו שהליכוד באותו יום מֵבַרדֵק את הלו״זים במליאה, התלוצצה ח״כ ציפי לבני על אנשי הליכוד ואמרה: “אצלנו בוועידה זה לא יהיה ככה”.

כל האנטנות עלו מיד: ״אצלנו״? זהו זה? לבני היא המתפקדת החדשה של העבודה?

טוב, היא עדיין לא התפקדה ואני אף לא שמעתי דיבור קרוב על כך. אבל שמתי לב שהיא פותחת את ישיבות הסיעה לצידו של הרצוג, וששלי יחימוביץ׳ ממשיכה פה ושם להבריז מהן.

בנוסף, חברי הכנסת של ‘התנועה’, לא מפספסים מפגשי מתפקדי העבודה או אנשי משמרת. ח״כים כמו יואל חסון וקסניה סבטלובה הצטרפו להדלקות נרות בחנוכה ומפגשים נוספים. עמיר פרץ כבר הודיע שיחזור הביתה בקרוב (זו פעם שלישית שהוא מתפקד לעבודה בחייו?)

ושימו לב לתמונה הבאה: בערב גיבוש סיעה שנערך ביום שלישי האחרון במסעדת צ׳ורסקו בגדרה ואשר התגלגל לידי (המחנ״צ או הח״כים לא העלו תמונות מן המפגש המרגש בפידים שלהם) התייצבו כמעט כל אנשי ׳התנועה׳ – בן-ראובן, חסון, טרכטנברג, יעל כהן-פארן, פרץ ולבני.

מפלגת העבודהעוד בתמונה, תומכי הרצוג מובהקים: מיכאלי, כבל, בר, בירן.

בולטים בהעדרם: כל ה’פרפרים’ העצמאיים של העבודה – יחימוביץ׳, בר-לב, מרגלית, שפיר ושמולי. מקרי או לא מקרי, חלקם מן ה״בולטים בהעדרם״ אף מתכננים התמודדות על ראשות העבודה.

מתי באמת תהיה התמודדות בתוך מפלגת העבודה על תפקיד היו”ר?

על פי התקנון, עד 14 חודשים אחרי הבחירות, דהינו מארס-מאי 2016. עד ליום זה לא נעשה במפלגת העבודה ניסיון לשנות התקנון. מסקנה: ללא שינוי או יזמה אחרת, ברירת המחדל תחול ומתפקדי העבודה ילכו לקלפיות בעוד פחות מחצי שנה.

מעניין מה יקרה אם אנשי התנועה יתפקדו לתוך מפלגת העבודה, אולי יביאו איתם איזה פקודים או שניים, שאריות של פעילים ומקושרים מקדימה ז״ל ומאגרים אחרים.

ועוד משהו: החבר׳ה שעזרו לסגן שר הפנים ירון מזוז בקמפיין השולי שלו לראשות מרכז הליכוד, פספסו איזה אות או שניים בהגהה. בפעם הבאה: להעביר את העיניים שוב על הפידיאף הסופי לפני הירידה לדפוס.

מזוז שגיאת כתיב

מתוך הפלוג של טל שניידר

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות