מאחורי הסורגים באוקראינה: מי הטמין לזוג חרדי סמים במזוודות

כאשר אישה חרדית ביקשה להתגרש, הצמידו לה יועץ נישואין. אלא שאז התפתחה הפתעה: השניים הכירו - והתגרשו • בעוד הזוג מתכנן את חייו החדשים, קיבל הגבר הצעת עבודה קוסמת מקייב - והשניים המריאו אל הבירה האוקראינית • רק שם הם גילו: מישהו ביצע תרגיל מתוחכם במיוחד
חיים טוויל
י"ט טבת התשע"ו / 31.12.2015 02:29

האם הגבר והאישה החרדים, שנעצרו בתחילת השבוע בשדה התעופה בקייב שבאוקראינה, לאחר שברשות כל אחד מהם נמצא ק”ג סמים – כפי שנחשף כאן באתר חרדים 10 – הם מהדורה חדשה של ‘פרשת יפן’ או שמא השניים הם קורבן של תרגיל ‘עוקץ’ מתוחכם במיוחד?

מעדויות של גורמים שונים המעורבים בפרשה עולה, כי הפעם מדובר בתרגיל אכזרי, שנועד ככל הנראה לנתק אם מילדיה, כאשר לא ברור מה גובר בו על מה: התחכום או הרשעות.

נדגיש כבר בתחילה: על מנת לשמור על צנעת הפרט, אנו משמיטים פרטים אישיים ואחרים הידועים לנו. חלק מהפרטים שונו.

פרק א’: אישה רוצה להתגרש – ומלחמה 

הגבר והאישה הם בנים למשפחות מכובדות מאוד המשתייכות לחסידות גדולה, שמרכזה בישראל. הם אינם נשואים, אך מאורסים.

לפני מספר שנים, החליטה האישה, למרבה הצער, להתגרש מבן זוגה, אבי ילדיה.

הבעל, כמו גם בני משפחתם, דחה את בקשתה בתוקף – וסירב להתגרש. גם בחסידות לא אהבו את הרעיון והתנגדו למהלך של גירושין. לפחות גורם אחד עמו שוחחנו טען, כי האישה אף הוכתה בידי בריונים מהחסידות, בניסיון להניא אותה מהרעיון.

בשלב כלשהו, בניסיון למנוע את הגירושין של בני הזוג בכל מחיר, הצמידו לאישה העקשנית יועץ נישואין מהחסידות.

אלא שאז, כך לפי אותם גורמים, חלה התפתחות באמת מפתיעה בעלילה: האישה שביקשה להיפרד מבעלה החליטה לקשור את גורלה דווקא ביועץ.

בשלב זה הבינו כל המעורבים בפרשה כי לא נותרה ברירה, והעילה לגירושין הוצגה: ההיכרות של האישה עם מי שהיה אמור להציל את נישואיה.

השניים התגרשו מבני זוגם, בגירושין אותם מכנים הגורמים עמם שוחחנו כ”גירושין מלוכלכים מאוד”.

חלק מרכזי במלחמה שניהלו האישה ובעלה לשעבר התמקד בשאלה: בחזקת מי יגדלו הילדים של בני הזוג. למרות כל הניסיונות של הבעל ומקורביו להוציא את הילדים מחזקת האם – הם נותרו עד כה בביתה.

בין השניים עדיין מתנהל מאבק מר בבית הדין, כאשר הבעל דורש להעבירם, בכל מחיר, לחזקתו.

פרק ב’: הצעה שאי אפשר לסרב לה

בני הזוג התארסו והחליטו לפתוח, למרות כל הקשיים – חלקם כלכליים – בחיים חדשים.

בעוד השניים מתכננים את חתונתם ואת העתיד המשותף, פנה אל הגבר והאישה עסקן והציע בפניהם הצעה שלא ניתן לסרב לה: לנסוע לאוקראינה, שם ממתינה לגבר הצעת עבודה קוסמת במיוחד במוסד חרדי, הפועל בקייב.

“לפני שבוע היא אמרה לנו שהיא טסה עם חתנה למזרח אירופה, לבדוק הצעת עבודה שיש לו שם”, מספרים שכנים של האישה.

נדגיש כי לפי גורמים המעורים בפרשה, לא ברור ואין כל הוכחה הקושרת את העסקן לבעל או למי ממקורביו והאם בכלל פעל מטעמם. “בני הזוג בכל מקרה לא חשדו בו”, אומר גורם המעורב בפרשה.

כך או כך, האישה מסרה את הילדים לבני משפחה, והשניים המריאו מלאי תקוות לקייב. ככל הידוע הם נפגשו בבירה האוקראינית עם נציגה של גוף חרדי גדול.

בשלב כלשהו, לא ברור כרגע מתי ועל ידי מי, הוטמנו סמים בתיקים של השניים.

כאשר הם הגיעו אל שדה התעופה, בדרכם חזרה לישראל, נמצאו הסמים בחפציהם – והם נעצרו על ידי שלטונות החוק המקומיים.

שכנים של האישה יודעים לספר, כי “עוד לפני שנודע על מעצרה, כבר פשטו על הבית שלה כמה בריונים ורוקנו אותו מהחפצים שלה. כששאלו אותם: ‘מה קרה?’ – הם אמרו: ‘היא לא תחזור עוד הרבה זמן’…”

פרק ג’: אישה במצוקה מאחורי הסורגים

לפי מקור אחד, העסקן שהציע לבני הזוג את הצעת העבודה שוהה בימים אלו באוקראינה, שם ניסה – כך לפי אותו גורם המעורה בפרשה – לשכנע את הגבר והאישה להימלט מהמדינה אל ארץ שאין לה הסכם הסגרה עם אוקראינה, כדי לחמוק מהתסבוכת המשפטית אליה נקלעו.

המטרה, כך אומר אותו גורם: לנתק את האם מילדיה.

בית המשפט בקייב, נזכיר, החליט ביום שלישי להאריך את מעצרם בחודשיים, תוך הסכמה לשחרר את השניים בערבות, תמורת הפקדה של 52 אלף דולר.

“האישה מבולבלת מאוד, במצוקה נוראה, ולא ממש יודעת מה לעשות, ויש חשש שהיא תתפתה לתרגיל העוקץ המתוחכם והמרושע הזה”, אומר אותו גורם.

לדבריו, “למרות שהאבא עצמו אינו מעורב בפרשה, הוא יכול לומר בבית הדין: האשה פושעת, מבריחה סמים, תנו לי את הילדים”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה להיות מוטה לצד אחד?
    31/12/2015 09:50
    מכיר את הסיפור.
  1. מדובר באישה ששותף לעסק נצמד אליה. והוא במקצועו גם יועץ. והוא פיתח קשר רומנטי איתה. החשדות נגד הבעל הוכחו במשטרה כמבויימים. ואף חוזק ראיית הביום ע״י הקלטות.
    כעת אפילו אם נראה שזה תרגיל נגדה. עדיין זה לא מנקה את שמו של ה״אהוב״ שפיתח קשר תוך זמן נישואיה. והתגרש בכדי להתחתן איתה.

    • יצחק   31/12/2015 18:31

      מה שהאשה עברה בשנים האחרונות ע”י פושעים (ופושעות) אלימים ביותר, שלקחו על עצמם פרוייקט של למרר לה את החיים.
      כל מי שקצת מעורב לא יופתע בכלל אם יתברר שאותם נבזים הם אלה שמאחורי הפרשה הנוכחית

  2. האב רוצה את ילדיו
    31/12/2015 17:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. די יוצא דופן בציבור החרדי שאב מתגרש מאשתו אך לא מילדיו.
    נדיר עוד יותר: אב חרדי שרוצה את ילדיו.
    האם הוא יגדל אותם? או יפזר אותם בפנימיות?
    השנאה לגרושתו גורמת לו לזעוק שרוצה את ילדיו. ברגע האמת ייפטר מהם. הם עול על צווארו.

  4. רחמנות על המשפחה
    31/12/2015 19:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. האבא הוא בעל אירגון חסד גדול וה’ יעזור שהפרשיה הזאת לא תשפיע על פעילות החסד שלו מספיק הוא סובל מהסיפור הגרושין של הבת

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   04/01/2016 15:03

      הוא זה שעושה לה את המוות מרגע שפתחה בהליך הגרושין. הוא מממן עו”ד לגרוש שלה. הוא תמך בו כדי שיוציא ממנה את הילדים. כל 13 ילדיו האחרים של האב הסובל עוזרים לגרוש לגדל את הילדים החטופים ושוטפים את מוחם נגד האמא. כשהיא מנסה להגיע לראות אותם (לא ראתה את חלקם למעלה משנה) האבא מביא אוטובוס אל מרכז החסידות, מעלה 40 “אברכים” בטלנים הששים למלחמת קודש כדי שיכתרו אותה. גם המשטרה ברחה מעשרות בריונים שחורים. בעבר העיד עליה על מחלות נפש שלא נבראו כדי להוכיח למחלקת הרווחה את אי כשירותה לגדל את הילדים… האבא סובל? מאחלת שיסבול עוד הרבה יותר, ובמהרה.

  6. מפיה
    01/01/2016 03:17
    רבקה
  7. יש הרבה יותר פרטים לסיפור שאתם לא יודעים ,קודם כל יש פה מפיה, שהם קוראים לעצמם דתיים,רל׳
    הם מררו את חייהם כבר שנתיים,אים איומים, מכות, המציעו סירתונים….
    אחרי שנתנו לו מכות רצח הם הבטיחו לו שאים הוא יתחתן איתה, והוא ישפיע עליה לוותר על ילדה, המפיה המבטיחה לוו שקתביטחון,הם הסכימו להתחתן אבל לא מוכנה האימא לוותר על ילדיה, אז עכשו עשו עוד תרגיל!