תקדים: בית הדין חייב אשה לקבל גט למרות שהבעל לא פרע כתובתה

דרמה שהתחוללה השבוע בעת סידור גט הובילה לפסק דין תקדימי • הבעל טען: "אין לי מהיכן לשלם" - ובית הדין חייב את האישה לקבל גט ללא דמי הכתובה, למרות שבפסק הדין לגירושין נקבע כי בני הזוג יתגרשו בכפוף לתשלום מלא של דמי הכתובה
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשע"ו / 30.12.2015 19:45

דרמה שהתחוללה השבוע בעת סידור גט בבית הדין הרבני בנתניה, הובילה לפסק דין תקדימי, הנחשף כאן לראשונה בחרדים 10: בית הדין חייב אישה לקבל גט ללא דמי הכתובה, למרות שבפסק הדין לגירושין נקבע כי בני הזוג יתגרשו בכפוף לתשלום מלא של דמי הכתובה.

בפסק דין קודם, קבע בית הדין כי הצדדים חייבים להתגרש, ובמעמד הגירושין חייב הבעל לפרוע לאישה את דמי הכתובה – שנאמדו בעשרות אלפי שקלים.

ביום שנקבע לסידור הגט הופיעו הצדדים, אולם לפני סידור גט הפיטורין דרשה האישה את פרעון כתובתה.

הבעל טען כי אין לו מהיכן לשלם את דמי הכתובה ואף הביא הוכחות למצבו הכלכלי. כיוון שכך, האישה סרבה להתגרש – עד שיובטח לה תשלום כתובתה.

במקרה הנקודתי בנתניה, במהלך הקלדת פסיקת בית הדין, הצליח הדיין לשכנע את האישה ליישם את פסק הדין ולהתגרש על ידי גט פיטורין, ולממש את פסק הדין המקורי לתשלום הכתובה, בלשכת ההוצאה לפועל, כפי שנהוג בכל חוב.

אף על פי כן החליט אב בית הדין, הרב שלמה שפירא, לכתוב פסק דין ארוך ומנומק – המתפרס על פני 14 עמודים – המבוסס על עשרות פוסקים, ראשונים ואחרונים, “וזאת מכיוון שיש בנימוקים אלה כדי להורות הלכה במקרים רבים הבאים לפננו, ולכן יש מקום להקליד את הנימוקים ולצרפן לתיק”.

בשורה התחתונה פוסק הרב שפירא, כי למרות אי תשלום דמי הכתובה במעמד הגט כנדרש, “על האישה לקבל את גיטה ואין היא רשאית לעכב את סידור הגט”.

הרב שלמה שפירא, אב בית הדין הרבני בנתניה, הוא מן הבולטים במשמרת החדשה של דייני ישראל.

הוא בנו של הרב אליעזר שפירא זצ”ל, שהיה דיין בבית הדין הרבני הגדול, ואחיינו של מי שהיה הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי אברהם שפירא זצ”ל.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכחתם את אבד ירושלים הרב שמואל שפירא
    30/12/2015 21:10
    טוען רבני
  1. הזכרתם את אביו הדייןאליעזר שפיראואת דודו הדייןהרב הראשי אברהם שפירא.למען האמת הדיין הטוב ביותר והיעיל ביותר היהדודו הרב שמואל שפירא אבד ירושלים שנים רבות אותו שכחתם

  2. פסק אמיץ וראוי!
    30/12/2015 23:48
    יוחונון
  3. הדיינים מנסים לפתור עניינים במקום לסבך אותם