הקופיקס של האיפור? ירין שחף: “איפור אינו שונה מקוטג’ ומילקי”

מאפר העל ירין שחף מסביר את תופעת ה'יופיקס' - הקופיקס של האיפור - ומבטיח: מוצר טוב לא חייב לעלות הרבה • "אין יום שחולף בלי המצאה שיווקית חדשה של 'קרם מהפכני שיוצר זה עתה במעבדות מתקדמות'... הכל הבלים"
תמי גיל
כ' טבת התשע"ו / 01.01.2016 00:24

 תופעת הקופיקס הגיעה גם לעולם האיפור.

מאפר העל ירין שחף: “לצערי, בעולם הקוסמטיקה מוציאים הרבה כסף על עיצוב מוצר והלקוח משלם על זה בסוף. מסקרה שעולה 70 שקלים לא בהכרח פחות טובה מזו שעולה 300 שקלים.

“בתקופה האחרונה אנו עדים ליותר ויותר מותגים אירופאיים שעשו עלייה ונמכרים במחירים מופחתים. אחת הסיבות לכך היא שמדלגים על דיילות המכירה”.

לדוגמה, מותג האיפור ‘אסנס’ הגרמני מוכר את מוצריו במחירים שווים לכל נפש בכל העולם וגם בישראל: עפרונות עיניים במחיר 6 שקלים, ליפגלוס ב-11-14 שקלים, שפתון ב-13 שקלים, סומק ב-15 שקלים, מייק אפ ב-21 שקלים ומסקרה ב-12-16 שקלים.

פודרה וצדק חברתי?

“איפור לא חייב להיות יקר וברוח המאבק נגד יוקר המחייה, עלינו כצרכנים להיות בררנים ומודעים, יותר כדי להשיג את מבוקשנו”, מסביר שחף.

כדוגמה לדבריו, הוא מציג את המהפכה השקטה שמתחוללת בשוק האיפור לכלות ביום חתונתן. “המחיר הממוצע של חבילת איפור ותסרוקת לכלה נע סביב 2,000-3,500 שקלים. אבל מצד שני חשוב לדעת שיש גם חבילות מצוינות של איפור ושיער במחירים סבירים של 1,200 שקלים.

“מההיבט הכלכלי, איפור אינו שונה מקוטג’ וממילקי והמודעות של הצרכנים כבר מביאה לישראל רוחות של שינוי גם בתחום הזה”.

לא עובד בשביל אף אחד

שחף, שונא להמליץ על מוצרי איפור. “אני לא עובד עם חברה מסוימת, וגם בבית הספר שלי (בית הספר המצליח לאיפור שנקרא על שמו ופועל בתל אביב משנת 1986) אני מסביר למאפרים שהם צריכים להשתמש במוצרים טובים, לא משנה מי חתום עליהם וכמה הם עולים”, הוא מסביר.

“בגלל זה גם לא הוצאתי מעולם ליין איפור משלי, למרות שכולם סביבי עושים זאת. בעיניי זה מגביל”.

שחף, יליד תל אביב, סיים את לימודי האיפור בשנת 1979 בפירנצה ולאחר שירותו הצבאי מונה למאפר הראשי של ‘רבלון’.

במילואים, אגב, היה המאפר הראשי של חיל הרפואה ובמסגרת זו איפר פצועים לכאורה ולימד להסתוות נכון באמצעות איפור. הוא נחשב למאפר מבוקש בארץ ובחו”ל וידוע כמי שעושה גם מיזמים למען הקהילה.

לאחרונה קרו לשחף שני דברים שגרמו לו לחרוג ממנהגו. מאפר העל, שפועל בעיקר בישראל ובברלין, מוציא מידי שנה קטלוג טרנדים שמופץ בעיקר בקרב מאפרים וחוזה את המגמות העתידיות בעולם האיפור, וכן הוא מוציא ליין של מברשות איפור עם עשר שנות אחריות.

“אין יום שחולף בלי המצאה שיווקית חדשה של ‘קרם מהפכני שיוצר זה עתה במעבדות מתקדמות’… הכל הבלים”, אומר שחף. “קמטים לא ניתן להעלים. נקודה. עור שהתייבש והתקמט סופו לצנוח גם אם נמרח עליו שמן שבע פעמים ביום. המקסימום שאפשר זה אולי והדגש על אולי להאט מעט את קצב הקמט – וגם זה לא הוכח מעולם.

“הכל פונקציה של הרגשה אישית ולמה לנסות להוכיח אם כולן מרוצות? כל מרכיבי הקרם ברובם זהים. כך שאותו קרם באריזה מהודרת של שלושת אלפים שקל עושה את אותה פעולה של זה שעולה שלושים שקל,אבל כשיש ביקוש מצד נשים -יש גם היצע”.

אין דבר כזה איפור עונתי

איפור עונתי זו המצאה שיווקית, אומר שחף. “מראות לא מתחלפים כל שלושה חודשים גם בטח לא טרנדים. מצד שני העולם מונע על ידי תעשיית היופי. מי ששכח לרגע שאלו פני הדברים מיד יקבל תזכורת מאמצעי המדיה השונים פרסומות, רדיו אינטרנט ומגזינים”.

• אם להתאפר ובזול: על מה תמליץ שלא לוותר בכל מקרה?

“על מסקרה, גלוס או ברק לשפתיים וקצת מילוי לגבות. גבות קירחות או עם חסרים נותנות מראה עייף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות