נתניהו תומך בעמדת החרדים נגד דרישות ‘נשות הכותל’

ראש הממשלה אימץ את הצעת החרדים - ויענה לבג"ץ: יש סטטוס-קוו בכותל לצד הצעת פתרונות חילופיים ל'נשות הכותל' • יו"ר נשות הכותל: "ראש הממשלה מדבר בשני קולות. מבטיח שוויון לכולם, אבל לחרדים מבטיח שלא ייעשה שינוי"
דוד ליבוביץ
י"ז טבת התשע"ו / 29.12.2015 14:52

ראש הממשלה החליט לתמוך בעמדת החרדים ולא לקבל את דרישות ארגון ‘נשות הכותל’ לאפשר להן להכניס ספר תורה ולנהוג את שלל המנהגים שגברים נוהגים בכותל המערבי – בעזרת הנשים.

עימותים ופולמוסים רבים סביב סוגיית ‘נשות הכותל’ הגיעו עד לבג”ץ וזה דרש מהמדינה להגיב לעתירות.

ראשי המפלגות החרדיות הציעו כי הססטוס-קוו בכותל יימשך, ורחבה נפרדת תוקדש ל’נשות הכותל’. אלא שאת ההצעה הזו הארגון אינו מוכן לקבל בשום אופן. במקביל, גורמים מטעם הרפורמיים בארץ ובעולם ניסו להפעיל לחץ על לשכת ראש הממשלה כדי שהמדינה לא תסכים להצעת הפשרה.

אלא שלפי דיווח בגל”צ,  נתניהו החליט לאמץ את עמדת החרדים. המשמעות היא שהמדינה תציע את אותה הצעת פשרה של החרדים בתשובתה לבג”ץ.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה שראש הממשלה תומך בסטטוס קוו ומכבד את כל הזרמים ביהדות.

ענת הופמן, יו”ר נשות הכותל: “ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר בשני קולות. בכנס הפדרציות היהודיות הוא הבטיח שוויון לכולם. אבל ב’חדרי חדרים’ הוא מבטיח ‘שלא ייעשה שום שינוי בסטטוס קוו’.

“אנו מקוות שנתניהו לא יעניש נשים על קריאה בתורה, אבל גם אם יכריע לטובת החרדים, נמשיך לקרוא בתורה אפילו במחיר שנידרש להגניב אותה בסתר לכותל, כמו שעשה עם ישראל בגלות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות