לפיד נגד הציונות הדתית: לא עשבים שוטים. הרבנים מגבים

יו"ר 'יש עתיד' במתקפה על הציונות הדתית: "לא מדובר בעשבים שוטים, אלא בערוגות מטופחות היטב. אתם לא יודעים מה הרב גינצבורג אומר לתלמידים שלו? אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים שלו?"
נחמן גור
י"ד טבת התשע"ו / 26.12.2015 19:35

“לא מדובר בעשבים שוטים, אלא בערוגות מטופחות היטב”, כך הגדיר יו”ר ‘יש עתיד’ יאיר לפיד את תופעת הימין הקיצוני, בעקבות פרסום התמונות הקשות מ’חתונת השנאה’, שם נצפו צעירים רוקדים עם תמונתו הדקורה של התינוק עלי דוואבשה.

את הדברים אמר לפיד באירוע ‘שבתרבות’, כשהוא מדגיש כי תופעות אלו מגובות במעטפת הגנה פוליטית רחבה, ובמערכת הסתה של רבנים ושל מערכת החינוך: “אנשים שהיום יוצאים ואומרים ‘איך קרא לנו כזה דבר’? איפה הייתם, אתם לא יודעים מה הרב גינצבורג אומר לתלמידים שלו? אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים שלו?”

לפיד הזכיר את זריקות האבנים בבית אל, ותהה מדוע לא נשמעו גינויים על כך: “איפה הייתם כשזרקו אבנים על כוחות הבטחון בבית אל? מישהו מהם קם ואמר לא יהיה כזה דבר במחנה שלנו? ועכשיו הם קוראים לזה עשבים שוטים. זה לא עשבים שוטים, יש לזה גיבוי אדיאולוגי, יש לזה גיבוי פוליטי, וזו שעת מבחן של הציונות הדתית איך היא תתנהל בימים הקרובים. היא לא יכולה לפתור את עצמה כל כך בקלות בטענה שמדובר בעשבים שוטים”.

ביחס לטענות של עורכי הדין מארגון חננו, כי עצורי דומא עוברים התעללות, גיבה לפיד את אנשי השב”כ, ותקף את עורכי הדין: “יש פה ובצדק נוהל פצצה מתקתקת. טרור יהודי כמו טרור ערבי צריך לפעול נגדו כמו שמטפלים בטרור. השב”כ עושה את עבודתו”.

לפי לפיד, מדובר בקמפיין השמצה נגד השב”כ, יש כאן ניסיון של עורכי הדין של החשודים להכפיש את הארגון הזה, ששומר על חיינו ומגן  על ילדינו – ושמגיע לאנשיו חיבוק גדול על מה שהם עושים ולא השמצות והכפשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות