האיש שמתגורר בתוך מטוס בואינג ביער: “הצעצוע הכי מגניב” • צפו

ברוס קמפבל, מהנדס חשמל, מתגורר במטוס ישן מסוג בואינג 727, בשטח של עשרה דונם שבבעלותו במערב האוקיינוס השקט • "להיות הבעלים של הרבה צעצועים קטנים סגורים בתוך צעצוע אחד גדול מאוד - זה כבר להגיע לנירוונה"
קובי פינדרוס
י"ג טבת התשע"ו / 24.12.2015 22:11

האם אפשר לגור בתוך מטוס? מסתבר שכן.

ברוס קמפבל, שסיפורו הובא באתר וואלה, הוא מהנדס חשמל לשעבר בן 64 מפורטלנד שבמדינת אורגון בארצות הברית, שמצא למטוס ישן שימוש לא פחות מוצלח – על הקרקע.

מאז שנת 1999 הוא מתגורר מעת לעת במטוס מסוג בואינג 727, שאותו רכש והציב בשטח של עשרה דונם שבבעלותו במערב האוקיינוס השקט.

קמפבל השקיע במשך 15 שנים, יותר מ-218 אלף דולרים בשיפוץ המטוס והפך אותו למעון יוצא דופן למדי, וזאת בלשון המעטה: מלבד תא הטייס ומערכת הנחיתה שנותרו בצורתם המקורית, יתר פנים המטוס הוסב לחלל שינה ענק ולמטבח מאובזר, שיש בו אפילו מיקרוגל וטוסטר. קמפבל מתגורר במטוס במשך שישה חודשים בכל שנה, כאשר הוא ישן על מיטת פוטון הממוקמת רק כמה מטרים מדלת תא הטייס.

וכך כותב קמפבל באתר האינטרנט שלו: “שילוב של קבינת הנוסעים ותא הטייס מספק כמאה מטרים מרובעים של חלל-תעופתי מרגש. אין לי כוונה להעליב אף אחד, אבל לדעתי עץ הוא חומר בניין נורא. זה חומר מתכלה – או מזון לטרמיטים ומיקרובים, או שזה חומר להסקה, תלוי מה קורה קודם. מדובר בחומר חלש יחסית, שמותקן באמצעים מיושנים וטכניקות מיושנות. העיצובים המלבניים המסורתיים נחותים גם מבחינה מבנית – הם מקריבים חוזק לטובת ארגונומיה מרובעת, וזאת באופן שהוא בלתי סביר.

“זה צעצוע גדול. יש טריק בדלתות ובקומות, יש צוהר כאן, מנעולים וסוגרים פה, גאדג’טים מתוחכמים בכל מקום. בפנים אורות מגניבים, אורות חיצוניים מדהימים, מראה מלוטש ונוצץ, צינורות טיטניום. זו הרפתקה של גילוי מתמיד, מבדרת ומשעשעת המספקת תעסוקה קבועה עבור חנון טכנולוגיה ישנה כמוני. להיות הבעלים של הרבה צעצועים קטנים זה מאוד מספק, אבל להיות הבעלים של הרבה צעצועים קטנים סגורים בתוך צעצוע אחד גדול מאוד – זה כבר להגיע לנירוונה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות