תופעה: מי הם 40,000 האנשים שעומדים מאחורי רומן זדורוב?

בית המשפט העליון הכריע אתמול כי רומן זדורוב הוא רוצח הנערה תאיר ראדה ז"ל אך קבוצת פייסבוק בה חברים לא פחות מ-40 אלף אנשים משוכנעים כי לאיש נעשה עוול • "חברי הקבוצה נוברים בראיות ומגיעים לאלמנטים אליהם לא הגיע בית המשפט"
אליעזר היון
י"ב טבת התשע"ו / 24.12.2015 19:33

בצל פרשת זדורוב שהסעירה את הציבור הישראלי מתפתחת לה תופעה מרתקת: קבוצת פייסבוק גדולה המלווה את משפחת זדורוב ובטוחה בחפותו. בקבוצה מצויים לא פחות מ-40 אלף חברים החשים כי לרצף הרוסי שהואשר ברצח הנערה תאיר ראדה ז”ל – נעשה עוול.

הקבוצה שנחשפה בחדשות 2 התגבשה מסך כמה קבוצות שפעלו בעניין. “מדובר בהרבה אנשים שחשו פה שחל אי צדק, הן למשפחת המנוחה והן למשפחת הרוצח, במרכאות, ואנחנו מתעסקים בלהעביר אמת לציבור. זו אמת שבית המשפט מתעלם ממנה”, סיפר אלון עקרוני ממנהלי הקבוצה.

“אנחנו לא קשורים למשפחות”, הוא אומר, “למרות שגיבשנו קשר לאמא של תאיר ואשתו של רומן. אני גם ביקרתי את רומן בכלא ודיברתי איתו. פשוט בחנו את הראיות בעצמנו והגענו למסקנה שנעשה אי צדק”. לדבריו של עקרון, “מי שחש שנעשה אי צדק מחפש ברשת מונחים כמו ‘רומן זדורוב חף מפשע’ וככה הגענו אחד לשני”.

במהלך התגבשות הקבוצה החליט אחד ממנהליה לנטוש את לימודי המחשב שבעיצומם היה ולפנות ללימודי משפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה: “החלטנו להתאגד כדי לעזור לבן אדם הזה שאנחנו לא מכירים”.

עקרוני סיפר כי חברי הקבוצה נוברים בראיות ומגיעים לאלמנטים אליהם לא הגיעו עורכי הדין ובית המשפט. כך למשל בחינת תמלול הדיבוב שנעשה לזדורוב בבית הכלא, בו הודה האחרון לפני שחזר בו – ושעליו התבססה ההרשעה – מעלה תמונה אחרת לגמרי לדברי חברי הקבוצה. “אנחנו חשבנו שיהיה פה זיכוי, ולצערנו התבדנו וזה ממש הוטח בנו”, מסכם עקרוני, אך מבטיח כי חברי הקבוצה לא התייאשו וימשיכו לנסות ולהוכיח את חפותו של זדורוב.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה כבר לא 40 אלף אלה 100 אלף תתעדכנו
    25/12/2015 17:14
    מישהו
  1. זה כבר לא 40 אלף אלה 100 אלף תתעדכנו

    • עוז   26/12/2015 22:08

      ואנחנו בדרך למעלה.