הפנים השקריות של אמנון לוי

בציבור החרדי קיימים לפחות ארבעה ארגונים שאני מכיר, יתכן יותר, שכל תפקידם הוא תמיכה בכל מישור ותחום לנשים גרושות וילדיהן. כמה כאלו קיימים בציבור החילוני? • חיים גרילק בטור זועם על מסכת השקרים שנפרשה בתכניתו של אמנון לוי
חיים גרילק
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 14:55

צפיתי בתכנית ‘פנים אמיתיות’ של העיתונאי אמנון לוי על תופעת הגירושין במגזר החרדי, והייתי ער, כמו כולם, לסערה שפרצה בעקבותיה – האם נכונות הטענות שהועלו בה?

ומפה לשם צפה ועלתה במוחי תשובתו השנונה של הגאון רבי שלמה יוסף כהנמן זצ”ל, שהשיב לאלו מחוגי הציונים שתהו מדוע אינו אומר הלל ביום העצמאות: “אני נוהג כמו בן גוריון. כשהוא יאמר הלל ביום העצמאות, גם אני אגיד”.

במה דברים אמורים?

לצד טענות שאכן ראוי לדון בהן ואף לתקן את הדרוש תיקון, עלו גם טענות מביכות, מרושעות אפילו, מסוג “ארגוני החסד אינם תומכים בגרושות”, וכן “הכיצד זה שאף אדם לא לוקח אחריות על הבנים נטולי האב בבית הכנסת?” וכדומה.

ובנוגע לאלה, לא נותר לי אלא להשיב שאנחנו פשוט נוהגים כמו אמנון לוי.

כשהוא – כמייצג הציבור החילוני – יקים רשת תמיכה כלכלית קהילתית כלשהי כדבר שבשגרה – נדבר.

כשחילוני רנדומלי יפרוש חסות על בן השכנה הגרושה, ידאג לו לכתף תומכת, וידאג למלא חסרונו של האב במשחק הכדורגל השבועי – גם אתו נדבר.

עד כאן.

בציבור החרדי קיימים לפחות ארבעה ארגונים שאני מכיר, יתכן יותר, שכל תפקידם הוא תמיכה בכל מישור ותחום לנשים גרושות וילדיהן, מתוך מסירות נפש שאין כמותה.

חברים אישיים שלי מקריבים את מיטב עתותיהם ואפילו במובן מסוים את משפחתם שלהם, למען גרושות וילדיהן.

כמה כאלו קיימים בציבור החילוני?

ובשכונתי שלי החרדית, אשה גרושה יש ולה שלושה בנים.

היא נערצת על כולם ונישאת על כפיים, וכולם מגויסים למענה מעל ומעבר, ובאהבה אין קץ. בנה יקירה הקטן החבר הטוב של ילדיי, וכן, אנו הולכים יחד יד ביד לבית הכנסת.

השבוע אף התרגשנו עד מאוד כשהחל להניח תפילין במזל טוב.

ואז מגיע לו אמנון וחושף את “פניי האמיתיות”, תוך כדי נפנוף בספיחי ספיחיים שוליים מופרכים (ועוד לא דיברתי כלל על ההשמצה הנבזית כביכול אבות גרושים בציבור החרדי מתנתקים מילדיהם כמעשים שבכל יום ונוהל ‘מקובל’). 

אז כן, תיקון הוא דבר טוב. אבל לא באמצעות אינסטלטור נכלולי ומניפולטור.

עזבו, למה ללכת סחור סחור. מה שהוא לא אמת, במלוא היקפה, בשורה התחתונה הוא פשוט שקר.

כן, פנים שקריות.

הדפס כתבה

28 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפי דעתי אתה מכסה
    23/12/2015 17:04
    חיים
  1. קודם כל אמנון לוי שאני חושב שהוא לא עושה נגד הציבור החרדי מקבל את המידע מתוך הציבור החרדי וכן אני חושב שאתה זה שמכסה כרגיל על הציבור שממש דואג לגרושות וכי מקבלים אותם למוסדות חינוך הרי שנינו יודעים שלא.
    אז להפסיק לכסות ולהתחיל לטפל.

  2. פנים אמיתיות. נא לטפל בבעיה ולא להתנהג כבת יענה.
    23/12/2015 17:46
    אלי שוורץ
  3. הנה צפיתי בכתבה וגם קראתי את תגובתך.
    יש בעיה ענקית והתוכנית נגע אך ורק בקצוות של הבעיה.
    זה שיש כבר התעוררות קמעה ועוזרים קצת לגרושות וילדיהם זה טוב. אבל ברור שיש עוד המון לעשות.
    יש סטיגמה לגרושות – גרושים – וילדיהם – יש המון גרושות שיושבות בחושך ממש עושים ליל הסדר לבד לבד כי אף אחד לא רוצה להזמין אותם כי הם גרושות, אני לא אכתוב כאן מדי הרבה דוגמאות אבל טיפלתי כטו”ר ומגשר, בהמון תיקים והאזנתי להרבה לבבות נשברות וראיתי את הדמעות זולגות.
    אז מאוד קל לצאת נגד אמנון לוי כי הוא חילוני ומגמתי (ואיני נכנס לזה יכול להיות שזה נכון), האמת לא איכפת לי מה החילוני חושב או לא חושב, אחת הבעיות העיקריות זה שאי אפשר להציף את הבעיה כי אף אחד בציבור החרדי לא ירים את הכפפה לטפל בזה, וכשמגיע תוכנית כמו של אמנון לוי ומציף את הבעיה מתחילים לדון בזה וזה כבר מבורך.
    אז בבקשה במקום לצאת נגד אמנון לוי כי מה שמפריע לך זה איך התקשורת חילונית מציגה אותנו. תתחיל לטפל בשורש הבעיה ויש המון וזה אצלינו בתוך הבית. וזה שיש כמה ארגונים שעוזרים עוד לא אומר שעוזרים לכולם, יש לי סיפורים מסמרי שיער על ההתנהלות אצלינו בענין הגרושים והגרושות.
    וזה גם צריך לציין, שיש גרושים בציבור החרדי שעוברים גיהנום במלוא מובן המילה כשמתמודדים עם מערכת מסואבת ומושחתת של עסקנים ודומיהם.
    והילדים, כן הילדים, כמי שמתעסק גם בנושא החינוכי, הסטיגמה שיש לילדים האלה, מהכניסה לחידר והישיבה ועד שידוכים, ויש לטפל בנושא.

    • דוד ב.   23/12/2015 17:51

      ומה בעצם בכלל ישתפר מזה שידברו על זה בקרב הציבור החילוני, או גם אצל הציבור החרדי המודרני שממילא בדרך כלל ממש לא מתנהג כך?
      אלו שמתנהגים כך לא ישנו את דרכם בגלל כתבה כזו.

    • חיים   23/12/2015 19:42

      כל הכבוד יישר כוח דברים כדורבנות כל מילה פנינה

    • אישה שמכירה   23/12/2015 20:08

      העולם החרדי מלא בכל כך הרבה זרמים. פשוט הןא לקח 3 את הזרם הקיצוני ביותר שבכלל לא משקף רבע מההתנהלות החרדית! פשוט מקומם לראות איך הפך קומץ אם בכלל! בושה שנתנו לתוכנית כזו לעלות במדינה שלנו! אישית מכירה לצערי כמה וכמה גרושות מקהילות חרדיןת שונות שהדאגה היחידה שלהן זה עם מי יתחתנו! מעבר לזה הן מטופלות ע”י הקהילות שלהן באהבה רבה! שלא נדבר על הסביבה התומכת (שכנים מורים וכו) הרבה יותר ממה שהיו נשואות! מזון מגיע לפתח ביתם. אברכים לוקחים את הילדים בשבת. משפחות שלמות מארחות אותן. שהלוואי על המערכת החילונית לנהוג בצורה הזאת! מנגד אני מכירה אישית חילוניות גרושות שממתינות אך ורק לחסדי הביטוח הלאומי ועל זאת כבר אין מה לספר! חוץ מלשלוח אותן למעון לנשים מוכות (כשהן בכלל לא מוכות) ולקחת להם את הילדים לאומנה אינם עושים דבר! הלוואי ויעזרו להן כי גרושות החרדיות הרבה יותר מסודרות מהן! זה מה שקורה כשערב רב מכין כתבה! לסיום: מהרסיך ומחריבך ממך יצאו! חבל…

  4. גרושה לשעבר
    23/12/2015 18:58
    רננה
  5. אני הייתי גרושה. בתוך הציבור החרדי וקיבלתי יחס מחפיר. הן מהמשפחה והן מהסביבה. אנשים רעים שמו אותי למטרת טרף קל. בבית הספר הצמידו אותי לפינה עם כל שטות קטנה. והרב לא הסכים להתערב ולעזור. שבתות לבד עם הילדים. חגים. קיץ חורף. בוקר וערב. לבד ענקי וכואב. ולמה…. כי אני גרושה….
    לא מכלילה אבל אני נכוייתי.. לצערי

    • יוסי   28/12/2015 10:32

      ואני מכיר גרושות חלקם יקבלו סימפטיה וחלקם לא . למה? כי הסיבה למה התגרשו מצביעה על התשובה
      וכנראה שאת התגרשת כי לא רצית שמישהו ייגיד לך מה לעשות , ואצל חרדים זה בעיה . ואפילו גדולה מאוד

      • ליוסי ודומיו   28/12/2015 19:34

        זה כמו שתגיד שעוזרים למשפחה של יתומים רק אם המוות היה מוצדק כלומר אם יעלה שהאב נהרג כי לא היה זהיר מספיק בכביש או כי נמנם אז לא נעזור ליתומים.
        החברה החרדית היא חטטנית( בהכללה – יש כאלו מקסימים אבל לא עליהם אני מדברת) אנחנו תמיד רוצים לדעת למה אנשים התגרשו ומה קרה בחדר השינה..
        איך זה שמה שהיה מקודש ונסתר מין העין לפני דקה הופך באחת לעניין לציבור??!!

        • יוסי   28/12/2015 20:13

          ולא רוצה לדעת . אפילו לא מסקרן . אבל כהגרושות רוצות שהילדים שלי ילמדו עם הילדים שלה בהחלט מעניין אותי מה הסיבות לגירושין ואני מכיר אישית גרושות שלא יפריע לי שהילדים שלי יהיו בקירבתן כי הבעל הוא הנבלה והוא החליט שהוא רוצה להיות חילוני והאישה בגלל זה התגרשה . אבל אם הוא אסר עליה או היה צריך להלחם על מה מותר ומה אסור . ומהיכרות אישית עם משפחות כאלה. זה הרס לתת לילד שלי להתקרב למשפחה הזאת. אני מכיר שהאימא הגנה על הילד ואמרה תעזוב אותו אל תשגע אל תגיד לו מה לעשות הוא ילד אהוא לא עבד שלך . ומשפטים כאלה והיום האימא מקבלת מהילד הזה מכות כי הוא בן 18 והיא תקועה לו בחיים . אז מה קרה שם לא מעניין רק מעניין כמו שהרבנית פוברסקי אומרת . האישה ברוב המקרים אשמה למעט מקרים בודדים שלא. ובמדינה כמו שלנו האצבע קלה מאוד על ההדק

  6. גרושות חרדיות
    23/12/2015 19:36
    חיים
  7. אדון חיים גרילק נטפל לאדם הלא נכון אמנון לוי רק מראה את מה שידוע הציבור החרדי שהגרושות הן בתחתית הסולם והגיע הזמן להעלות את הנושא על ראש סדר היום הציבורי

  8. שוב אתה מתנער מכך שאכן קיימת תופעה כזאת
    23/12/2015 19:59
    לאה
  9. אדון גרילק היקר, אם אכן אכפת לך מנשים חרדיות גרושות, ןלא רק מחילול המגזר החרדי הקדוש, תשב בצוותא עם נשים גרושות, ותשמע הרבה דברים דלא היית חולם לשמוע.

  10. עמותת אם הבנים
    23/12/2015 21:22
    פנינה
  11. תומכת ומטפלת בגרושות חרדיות וילדיהן

    http://WWW.EMHABANIM.COM

    • יוסי   28/12/2015 10:34

      לצערי את הכי גרועה בסיפור הזה התגובה של העמותה העלובה שלך הייתה לא חרדית בעליל. אני ואני ואני קניתי ואני עשיתי .זה חילונית בתחפושת

  12. מר גרילק, טועה ומטעה
    23/12/2015 23:18
    פייגי
  13. אני גרושה עם 2 בנות ומאוד מאוד לא קל עם זה בציבור החרדי (אני חסידית).

    מציעים לי שידוכים מאוד בעייתיים וכל ההסתכלות עלי מאוד שלילית אפילו שהתגרשתי מרצון ואני שלימה עם החלטתי. גם המשפחה הקרובה מקבלים אותי כמסכנה ואומללה למרות שיש לי משרה יותר טובה מרובם.

    העמותות שהזכרת הם עמותות של שנור כמו קבר רחל ורבי שמעון בר יוחאי ומאוד עצוב מה שקורה אצלכם.

    כתבתי מניסיון אישי ומה שאמר אמנון לוי נכון פלוס פלוס פלוס.

  14. פעם חשבתי שהתוכנית אמיתית
    24/12/2015 00:09
    יוסי
  15. היום ראיתי שעיתונאי הוא ממש לא המרחק בין הכתבה למציאות כמרחק אמת משקר

  16. אמנון לוי בכתבה על גרושות חרדיות
    24/12/2015 00:24
    רחל
  17. חיים גרילק היקר
    כאשה גרושה שנים רבות ומתפללת בבית הכנסת אני רוצה להגיד לך שאתה טועה ואמנון לוי הביא תוצאות מהשטח.גם אצלי שני בני תמיד היו איתי בעזרת נשים אף מתפלל לא לקח אותם תחת חסותם וגם לא בשמחת תורה תמיד הם בצד כך שאולי אתה וחבריך באמת עושים מצווה שתהיה לכם הזכות בשמיים להתארגן ולתמוך באותן נשים וילדיהם.הבעיה שאתם במיעוט וגם לא בכל המדינה אולי אתם גרים באזור אחד אז מה קורה עם ה-90 אחוז הגדול??? ונכון שאף אחד כמעט לא רוצה בקרבתם אולי חברה או שתיים שנשואות מקבלות אותם כבני החברות בביתן.וזה כן נכון שמתי שהוא חלקם הגדול חוזר בשאלה.כמה שהאמא תיתן תורה בבית ותהיה צנועה זה עדיין לא התורה שהם צריכים לקבל,אז שטויות אף אחד לא דואג לנו באמת.כולל בתי הספר שאיך שרואים ילד לאשה גרושה ואפילו ילד מחונך וטוב לדעתן חייב פסיכולוג מערכת החינוך מייצרת משקעים בילדותם במקום להתעלם ולתת להם לחיות עם עובדה זאת.אין מודרניות ואף אחד עדיין לא פתוח בנושאים האלו למרות שאחוז גבוהה מהנשים הן גרושות.החברה עדיין לא מקבל עובדות שכאלו לא במיגזר הדתי וגם לא בחילוני.

  18. אני גדלתי כילדה בבית
    24/12/2015 08:08
    שחנ ניה
  19. גדלתי בבית “גרוש” – בתוך הקהילה ממש!! וקיבלנו עטיפה אוהבת מכולם!! אמא שלי לא חיפשה אשמים מעולם. למדתי כמו כולם ואחי הלך לבית הכנסת עם השכן ובנינו בנים לתפארת, ואציין שאמא שלי היא החברה הכי טובה של הרבנית פוברסקי…… כשראיתי את הכתבה, ראיתי את מי שהכרתי כ”כ טוב, אנשים אמיתיים וישרים. ואישה שבאה ואומרת שיש לה 3 ילדים והיא רוצה להתגרש כי בעלה לא אומר לה שהיא טובה……. איך אמר הרב, כל מקרה לגופו. וכשסיפרתי לאמא שלי על הכתבה, היא אמרה ש”פוברסקי צודקת” –
    כל מקרה לגופו, אבל בשביל הילדים לפעמים , כל מקרה לגופו, צריך ללמוד איך אפשר לחיות , כל מקרה לגופו, באותו הקן – אלא אם כן יש חצית גבולות בעייתיים שגם בתי הדין יאיצו את תהליך הגרושין.

  20. גרוש לשעבר
    24/12/2015 08:12
    מוטי
  21. בתקופה הקצרה שהייתי גרוש הייתי שקוף בעיני הרבנים שהכירו אותי היחידים שתמכו ועודדו אלו הם גדולי ישראל וחברים קרובים . אבל כמובן שמיד מוטבעת עליך חותמת של בעייתי מבחינת המגזר האשכנזי והיחידים שספרו אותי היו רבנים ספרדים .
    בסייעתא דשמיא התחתנתי מהר וגם זה שהיה לי כסף ועבודה שהרבה צריכים אותי החזירה אותי מהר למסלול … אבל אין ספק שלמגזר החרדי קשה להכיל את השונה והטיפה מורכב וזה שלא תמיד הולך בתלם ועל זה הוא משלם ריבית דריבית של נושרים ושונאי חרדים וחבל .

  22. אני גרושה חרדית
    24/12/2015 09:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  23. מאיפה אמנון מביא את זה? מאיפה? בתוך עמי אנוכי יושבת. יש דברים כאלה מן הסתם אבל זה מיעוט. אחוז הגירושים כ”כ גדול אצלנו אז מה כולן סוג ב’? קשקוש מוחלט!!!

  24. תגובה לגרושות בלבד
    24/12/2015 09:39
    יגאל
  25. אמנם הפורום הזה לא כ”כ מיועד עבורי, אבל קבלו את התמונה מזווית של חילוני, שאליו בעצם פנה אמנון לוי….
    אז נסכם בקצרה, אתן הגרושות שהסכמתן לשתף פעולה, חשבתן שהבעיה תיפתר ע”י החשיפה אצל אמנון… וכי לא השכלתן להבין את מטרתו, האם יש לו אינטרס נוסף מלבד אחוזי רייטינג? האם הוא הכתובת למצוקתכן? האם הפתרון נמצא בסלוני הצופה החילוני הממוצע? ואולי אתן פשוט מחפשות קצת פרסום? יש לנו להציע תוכניות ריאלטי חסרות תוכן רבות. אולי תחשבו על הכיוון הזה…..
    ואגב, מי שיצאו פה גברים וגדולים, הם דווקא הרבנים שלכם. רב גדול, שעסוק מאד ומוכן כך לפנות בשמחה מזמנו, ללא תמורה, ולהקשיב למצוקתה של גרושה, בלי שיכיר או ידע, ולא נופל בפח שטמנו לו, אלא שואל שאלות רלוונטיות בלבד, עונה עניינית, מקשיב, מכיל. אז על מה אתן מלינות???
    פנים אמיתיות???
    נקודה למחשבה!!

  26. אל תשקר את עצמך אדון גרילק
    24/12/2015 13:37
    חני
  27. שקר ? הגזמת לגמרי . אני לא יודעת מה מצבך האישי אבל אם אתה לא גרוש אז אין לך בכלל מה לכתוב טור כזה . בתור גרושה בעולם החרדי הזדהתי עם הנושאים עלו בכתבה ותסתכל גם בתגובות פה . הגרושים מסכימים . אז אם כבר שקר אל תשקר לעצמך

    • שמואל   24/12/2015 15:18

      יש כאן גם גרושות שטוענות שלא חוו דברים תופעות שכאלה

  28. כרגיל האמת באמצע, לוי הקצין תופעות קיימות, גרילק מנסה להקצין לצד השני
    25/12/2015 01:55
    עו
  29. ישנן גרושות רבות מה די שסובלות מניכור בחברה, אין מי שידאג לילדיהם בבית הכנסת, חברותיהן הטובות שליוו אותן בעת הגירושין נעלמות, וכל זאת משום שיש נשים שחוששות שבעליהן יחטפו ע”י אותן גרושות. מאידך יש ארגוני חסד שעוזרים לגרושות בכסף, מזון, ועוד, בינים קופת העיר, ועד הרבנים ועוד, ארגונים שאינם קיימים במגזר החילוני. אגב, כל הבעיות קיימות גם במגזר הדתי לאומי.

  30. תגידו מה שאתם רוצים
    28/12/2015 10:23
    יוסי
  31. אני ידבר בפנים ולא יסתיר ממכם שום דבר מדעותי האישיות. ראיתי את הכתבה ובערה בי האש לענות להגיב . כי יש כל כך על מה. דבר ראשון האשה שתופסת את תחילת הכתבה . עטרה . היא מקטלגת את עצמה כחרדית . סליחה אבל את לא . למה? קודם כל החצאית שעולה מעל הברך כשאת יושבת השסע מאחורי החצאית המפוקפקת וזה לא מעניין מה המודה העכשוית . מעניין שחרדית את לא, ומכאן ועד לזילזול בבית המקדש ובמזבח קצרה מאוד, מזבח מוריד עליו דמעות ואותך זה מצחיק???? כמו שאמרתי חרדית את לא!!! . דבר שני ולא פחות קשור לזה האצבע קלה על ההדק להתגרש כי המדינה והממשלה סירסו את הגבר בבית ומכאן ועד לגירושים הדרך קצרה מאוד וברוב המקרים לא בגלל הבעל . אז אתן מסקנות ואין לכם מה לאכול לא הכי נראה לי אבל אם כן אני לא חושב שאתן לא אשמות בזה . אישה עם כל הכבוד לקידמה צריכה להיות כפופה לבעלה במובן של . זה הבוס והוא ימשול בך ותאמיני לי החיים יהיו הרבה יותר יפים . למה כי טבע הגבר להיות רך וגמיש ומסתדר וסובל כדי שלך יהיה טוב . ככה זה זה הטבע שלו וכשהאישה מקבלת ביצים אז הבעל נהיה תוקפני וזה מגיע למקומות מצערים מאוד ששומעים בחדשות זה התאבד ורצח ודקר ועשה .
    ואחרי זה מגיעה גילה גרושה שלא קיבלו את בנה לחיידר. הלו הצוות רוצה שיתוף פעולה עם ההורים וילד מאמא גרושה זה ילד שנותמנים לו לגיטימציה למרוד כי הרבה לא יכול לפגוש את האימא כי זה לא צנוע והוא לא מעוניין בפגישה עם אישה . אז מה עושים הולכים לחיידר שיש מורה אישה לא חיידר אלא בית ספר זה מה יש ויש כאלה לאלפים. מבחינתך לפגוש את הרבה בחיידר זה מצויין ומה הבעיה מבחינת הרבה עצמו והמנהל והצוות זה בעיה ענקית . לא יקום ולא יהיה אז מה לא נדבר עם האימא . אז אין שיתוף פעולה ומכאן הדרך לאין תשובה קצרה מאוד
    ונחמה אוי נחמה מה אני יכול לספר על נחמה . הסיפור הנחמד שאין מי שיהיה עם הילד בבית כנסת . סיפורים סיפורים סיפורים . יש לך 11 ילדים לא ניראה לי שילדת אותם בשני נגלות או שלוש אלא יותר בכיוון של כל אחד אחד אז עם כל הכבוד יש לך ילדים גדולים שיכולים לקחת את האחים לבית כנסת ולשבת איתם, אבל במקרה שלך הבעיה היא שהילדים שלך לא דתיים כבר . מחללי שבת ובנות לא צנועות ואת נלחמת בבעלך שיניח להם כשגער וכעס על ההדרדרות ובגלל זה התגרשת . הוא ראה ילדים חילונים שהם הילדים שלו ואמר אני לא נותן לזה יד .האמת לא נראה לי שהיא אישה שעברה התעללות מצד הבעל שנטש והלך , והפשקווילים שהיא מקבלת מהשכנים ברורים ומובנים . כי אף אחד לא רוצה חילולי שבת ופריצות בבנין חרדי ובשכונה חרדית באיזור עם ילדים חרדיםבכל אופן המסכנות במקרה שלה היא מכאן והלאה. ואם נדע את הסיבות למה הבעל עזב ומה היו הנסיבות . יכול להיות שהמחשבה עליו ועליה תהיה קצת שונה .אולי היא מתחרטת היום אבל מאוחר מידי בשביל זה .
    והרב והרבנית פוברסקי אוי כמה קודש יש בכל מילה ,איזה עוצמה של מילים האישה יותר חזקה . ממש כך , זוהי אישה חרדית . רואים שזה דעת תורה זה חרדים אמיתיים חרדים לא מתגרשים כי כשקשה לא זורקים והולכים מנסים לפתור את הבעיות מנסים להתמודד ולהבין איפה הבעיה ומתקנים. אף אחד לא מושלם אבל האצבע שוב פעם קלה על ההדק ומכאן הדרך קצרה לגירושין .

    • יוסי   01/01/2016 08:48

      מיותר לציין שאני לא מכיר אף אחת מהנשים בכתבה . ותגובתי היא מתוך הכרות ארוכת טווח עם הנושא בכלליותו ועם משפחות וזוגות לפני ואחרי. ועם קצת שימת לב הכל כתוב על הקיר

  32. רצית לתת תגובה ולא אמרת כלום בעצם
    28/12/2015 13:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  33. זה שאמנון תמיד מגמתי וכבר שנים מוציא את דיבתה של החברה זה אחד. אבל לא הבאת כולם … אין לך בעצם תשובה שאפר להטיח לו בפנים

  34. כגרושה מהמגזר החרדי לשעבר אני אומרת בידיעה ברורה: לאמנון לוי לא אכפת מגרושות חרדיות,
    14/08/2018 19:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  35. הדבר היחיד שמעניין אותו זה הרייטינג שלו, חברי הכנסת החרדים נבלות אומנם אבל זה לא אומר שהוא לא טריפה.
    אלו שמשתפים איתו פעולה מהמגזר החרדי חיים בסרט.

    • משי   19/08/2018 23:21

      עם כל הכבוד לאמנון לוי שיחפש בעיות אצל החילוניים שם יש יותר