חוקר דתות מצרי מזעזע המוסלמים: אל אקצא לא קדוש, שייך ליהודים

חוקר דתות ופילוסוף מצרי הסביר בראיון בטלוויזיה המצרית כי 'אל-קודס' היא מילה עברית עתיקה שפירושה הוא בית המקדש • "מאז החלו המוסלמים להשתמש בה, היהודים מסתכלים עלינו ואומרים: איזה נודניקים"
אליעזר היון
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 13:59

“אל-קודס הוא בית המקדש והוא שייך ליהודים, המוסלמים מנסים לנכס את ירושלים לעצמם”, כך אמר השבוע חוקר דתות מצרי מפורסם, ד”ר יוסף זידאן – והסעיר את העולם הערבי.

זידאן הוא פילוסוף וחוקר דתות מוכר, הוא חילוני, ונחשב לאחד האינטלקטואלים החשובים במצרים. מלבד מומחיותו לכתבי יד עתיקים, הוא אף פירסם עשרות ספרי עיון וספרות.

בראיון שנערך בערוץ הטלויזיה המצרי CBC, וצוטט באתר ‘מעריב’, שוחחו המראיין וזידאן על ירושלים – והאחרון הסביר באריכות רבה למראיינו מדוע לדעתו אין יסוד לטענות המוסלמים על מסגד אל–אקצא בירושלים.

 “בית המקדש זה ביטוי עברי, ולכן לדעתי, מסגד אל-אקצא – זה לא זה. אל-קודס, המקדש, היא מילה עברית עתיקה, ומאז החלו המוסלמים להשתמש בה, היהודים מסתכלים עלינו ואומרים – איזה נודניקים”.

זידאן פנה למראיין כמייצג העולם המוסלמי: “אתם מנכסים את העיר, ומנכסים את המילה, ואומרים שהיא קדושה לכם. מהיכן בדיוק? אתה יכול להגיד לַיהודי שירושלים אינה שלו?”

דבריו של החוקר זעזעו את הרשת הערבית, ועשרות אלפי תגובות, שיתופים, גינויים – אך גם דברי תמיכה, נכתבו סביב דבריו.

זידאן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הציטוטים שלך לא נכונים
    26/12/2015 01:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הטענה שלו היא שאל אקצא הוא אחד משני המסגדים בין מכה לטאאיף שבחצי האי ערב. ושהמסגד המכונה אל אקצא בהר הבית אינו מקודש לאסלאם (עליית מחמד השמיימה) אלא נבנה מסיבות פוליטיות. לגבי היהודים – הוא מציין את הקשר הלשוני שכתבת עליו אבל אומר שלדעתו המקום גם לא קדוש ליהודים.