הפרקליטות לרב אברהם יוסף: אם תתפטר – התיק הפלילי נגדך ייסגר

פרקליטות המדינה הציעה לרבה של העיר חולון: נסגור את התיק בו אתה חשוד בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים - אם תתפטר מתפקידך • מקורב: "הרב לא יענה לבקשה שמשמעותה סיום תפקיד שהוא מפעל חייו"
חיים טוויל
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 10:27

פרקליטות מחוז תל-אביב פנתה לאחרונה אל הגאון רבי אברהם יוסף, רבה של העיר חולון ובנו של הגר”ע יוסף זצ”ל, בהצעה: התיק הפלילי נגדו ייסגר תמורת פרשתו מתפקידו כרב העיר.  כך מדווח העיתונאי יקי אדמקר מוואלה! NEWS.

הגר”א יוסף, החשוד בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, בחשד שקידם את כשרות בד”צ ‘בית יוסף’, יסרב ככל הנראה להצעה.

גורם מקורב, המעורה בפרטים, אמר לוואלה, כי “מדובר ברף נמוך מאד של עבירות” שלטענתו לא יובילו לעונש משמעותי. “הרב לא יענה לבקשה שמשמעותה סיום תפקיד שהוא למעשה מפעל חייו, כשלא דבק בו רבב”, הוסיף.

באוגוסט 2014 הודיעה הפרקליטות לרב יוסף כי פרקליט המדינה שוקל את העמדתו לדין בכפוף לשימוע.

הגר”א יוסף חשוד כי הפלה לרעה בד”צים אחרים אשר העניקו השגחה לעסקים לממכר בשר בעלי כשרות ‘מהדרין’ בחולון ובאור-יהודה – שם כיהן כרב האחראי על הכשרות.

הגר”א יוסף מכהן כרב העיר חולון מאז 1998.

בשנים 2008-2011 מונה כממלא-מקום רב העיר אור-יהודה ואחראי הכשרות, לאחר פטירת הרב המקומי.

לפי הפרקליטות, מחומר הראיות עולה כי מתחילת כהונתו כרב העיר חולון הנחה את הכפופים לו, בכתב ובעל-פה, כי בעלי עסקים לממכר בשר בחולון המבקשים לקבל תעודת כשרות ‘מהדרין’ מהרבנות, חייבים לעבוד עם אחד משלושה בד”צים בלבד – בית יוסף, העדה החרדית או הרב לנדא.

כאשר מונה יוסף כממלא-מקום רב העיר אור יהודה, הוא מסר הנחיה זהה לכפופים לו.

לפי טענת הפרקליטות, הגר”א יוסף ידע כי בשל מאפייני ציבור צרכני הכשרות בחולון ובאור יהודה, שרובו ספרדי, ובשל הפער במחירי הבשר בין שלושת הבד”צים, יעדיפו בעלי העסקים את בד”צ בית יוסף, השייך למשפחתו.

כתוצאה מההנחיה, החלו בעלי העסקים, בלית ברירה, לשלם דווקא לבד”צ בית יוסף עבור תעודת הכשרות וההשגחה הנוספת. במעשיו, לכאורה – כך טוענת הפרקליטות – מנע הרב תחרות חופשית בעסקי הבשר בחולון ובאור יהודה, ופגע פגיעה כלכלית בבעלי העסקים כדי לקדם מבחינה עסקית את הבד”צ השייך למשפחתו.

חשד נוסף עלה, כי במהלך כהונתו כרב העיר חולון, מונו שני מפקחים המועסקים ברבנות חולון וכפופים לו כמפקחי כשרות מטעם בד”צ בית יוסף, ועסקו בשני העיסוקים במקביל. המפקחים קיבלו שכר משני המקומות בידיעתו ובאישורו של הגר”א יוסף.

בגין פעולות אלה נשקלת העמדת הרב לדין בשתי עבירות מרמה והפרת אמונים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות