חוסל מנהיג ארגון הטרור שירה רקטות לאילת

שאדי אל-מנהי, מנהיג ארגון הטרור הגדול ביותר בסיני - 'בית אל-מקדס', חוסל בידי שבט בדואי יריב, יחד עם שלושה מאנשיו • אל-מנהי נסע במכונית במרכז סיני, כאשר נורה למוות בידי כ-15 חמושים • הארגון אחראי לירי הרקטות לישראל, ולפיגוע בכביש 12 בו נרצחו 8 ישראלים
כ"ג אייר התשע"ד / 23.05.2014 09:51

גורם ביטחוני בכיר במצרים מסר הלילה (ליל שישי) כי שאדי אל-מנהי מנהיג ארגון הטרור הסלפי ‘אנסאר בית אל-מקדס’, הפועל מסיני – חוסל. הארגון המזוהה עם אל-קאעידה אחראי לשיגור רקטות לעבר אילת, לפיצוץ צינור הגז בין ישראל למצרים, ואחד ממייסדי הארגון אף השתתף בפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011 שבו נרצחו 8 ישראלים, בתוכם לוחם הימ”מ פסקל אברהמי הי”ד.

מדובר בארגון טרור הגדול ביותר הפועל בחצי האי, הוא כולל מאות פעילים ומזוהה עם אל-קאעדה. לאחרונה ניסה הארגון להעביר את פעילותו לתוך מצרים, ואף קיבל אחריות על כמה פיגועים במדינה.

על פי הדיווח המצרי, אל-מנהי ושלושת חברי הארגון הנוספים נסעו במכונית באזור ג’בל אל-מע’ארה שבמרכז סיני, כאשר הם נורו למוות על-ידי קבוצה של כ-15 חמושים. מנהיג הארגון נמצא מת במכונית, לצד שלושה פעילי טרור נוספים. השלושה הם: סלים אל-חמאדין, גיסו של אל-מנהי; סאלם אל-חמאדין; ואחמד זאייד כילאני.

הגורם המצרי טען כי המניע לירי הוא נקמה של בני שבט מקומי על מות קרובם במתקפה של ארגון הטרור. החשודים במעשה פתחו באש מכלי רכב נוסעים, כשהם חמושים במקלעים אוטומטיים. לפי הפרסום, אנשי ‘אנסאר בית אל-מקדס’ הרגו כמה מבני השבט הנוקם בטענה ששיתפו פעולה עם המשטרה המצרית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות