נסראללה: “נגיב על ההתנקשות בקונטאר בזמן ובמקום המתאימים”

מזכ"ל החיזבאללה התייחס לראשונה לחיסול רב המחבלים, בנאום שנשא מעל גבי מסכי ענק בהלוויית סמיר קונטאר ברובע דאחייה • שלל הצהרת המורדים: "אין לנו ספק שהאויב הישראלי הוא שהתנקש, כאשר שוגרו טילים מדויקים לעבר הדירה"
חיים טוויל
ט' טבת התשע"ו / 21.12.2015 21:56

מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה נשא הערב (שני) נאום מיוחד אחרי הלוויתו של סמיר קונטאר, שנקבר ברובע דאחיה שבדרום ביירות. בנאום, ששודר בערוץ של הארגון ‘אל מנאר’, האשים את ישראל באופן ברור בחיסול של רב המחבלים.

בנאומו איים מזכ”ל חיזבאללה, שנאם מעל מסכי ענק, שהתגובה מצד ארגונו תגיע: “חיזבאללה יגיב על ההתנקשות בקונטאר בזמן ובמקום המתאימים. נעשה זאת”.

נסראללה הצהיר: “אין לנו ספק שהאויב הישראלי הוא שהתנקש בחייו של סמיר קונטאר, כאשר שיגרו טילים מדויקים לעבר הדירה בה היה קונטאר עם חרים. לא ברור אם מטוסים ישראלים נכנסו למרחב האווירי של סוריה, או שהם שיגרו את הטילים מעל הגולן הכבוש”.

לדברי נסראללה, קונטאר תמיד היה על הכוונת של ישראל. “ישראל איימה תמיד להתנקש בחיי קונטאר, שכן האויב הישראלי לא סולח. זה ודאי שהאחריות להתנקשות בחיי קונטאר מוטלת על האויב הישראלי.

מזכ”ל חיזבאללה גם העריך שהמורדים בסוריה לא עומדים מאחורי ההתנקשות, למרות שלטענתו הם פועלים בשיתוף עם ישראל: “מי שפוגע באדם כמו סמיר קונטאר יודע שמותו משרת אך ורק את ישראל. אינני מעריך שהם עשו זאת”.

נסראללה אישר את הדיווחים כי קונטאר תכנן לבצע פיגועים נגד ישראל: “סמיר קונטאר רצה לפגוע בישראל בכל דרך ועורר את ההתנגדות העממית. חייו הוקדשו למען העם הפלסטיני, האסירים שלו וההתנגדות לישראל מהרגע הראשון שבו שוחרר. קונטאר היה אחד מאיתנו, וחיזבאללה יגיב על הריגתו. דמו של סמיר קונטאר מוכיח, שדגל שחרור האדמה לא נופל, אלא עובר מכתף לכתף ומדור לדור”.

עמאר מוסווי, האחראי על יחסי החוץ בחיזבאללה אמר בלוויה: “האויב הישראלי יתחרט על ההתנקשות בחייו של סמיר קונטאר”.

בשעות הערב פורסמה צוואתו של קונטאר, בה אמר: “מהרגע שבחרתי בדרך המאבק והג’יהאד, במטרה להפסיק את העוול בפלסטין, הבנתי שסופה של הדרך תהיה ניצחון או מות קדושים. אין לי ספק שדרך הג’יהאד לא תיפסק. אני מודה לחסן נסראללה מעומקי לבי על כך שליווה אותי משחרורי מהכלא ועד רגע מותי. אין חכם ואמיץ כמו נסראללה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות