הועדה הציבורית ממליצה: אביחי מנדלבליט – היועץ המשפטי הבא

הוועדה, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אשר גרוניס, סיימה את פעילותה, לאחר שראיינה את כל המועמדים לתפקיד • מנדלבליט, המשמש כיום כמזכיר הממשלה, ד"ר למשפטים ואלוף בצה"ל לשעבר שכיהן כפרקליט הצבאי הראשי
אליעזר היון
ח' טבת התשע"ו / 20.12.2015 15:52

האלוף במילואים אביחי מנדלבליט הוא המועמד למשרת היועץ המשפטי הבא, כך המליצה היום (ראשון) הוועדה לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולשרת המשפטים איילת שקד.

הוועדה, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אשר גרוניס, הודיעה כי סיימה את פעילותה לאחר שראיינה את כל המועמדים לתפקיד ובתום 14 ישיבות, שבהן גם דנה בהסתייגויות השונות שהוגשו בפניה.

הבחירה במנדלבליט מהווה ניצחון לנתניהו שתמך במועמדותו.

ועדת האיתור הייתה אמורה להעביר לאישור ראש הממשלה והשרה את שמותיהם של שלושה מועמדים. בין היתר צפויה הייתה נציבת הביקור על הפרקליטות, הילה גרסטל, להימנות עליהם, וכן של היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון והמשנה ליועמ”ש אבי ליכט. כאמור, ההמלצה כללה לבסוף רק את מנדלבליט.

מנדלבליט, שמשמש כיום כמזכיר הממשלה, הוא ד”ר למשפטים ואלוף בצה”ל לשעבר שכיהן כפרקליט הצבאי הראשי. הוא נשוי לרונית ואב לשישה.

בעת שירותו כפרקליט הצבאי הראשי, נחקר מנדלבליט באזהרה בחשד שהיה מעורב בפרשת הרפז. אם יאושר מינויו, יחליף הפצ”ר לשעבר את עו”ד יהודה ויינשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות