השב”כ מאשר: התקדמות בימים האחרונים בחקירת פרשת דומא

״אנחנו מאשרים שבימים האחרונים חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בדומא", נאמר בהודעת השב"כ • כל שאר הפרטים הנוגעים לחקירה הינם תחת איסור פרסום • עו"ד בן גביר: ההדלפה של השב"כ היא נסיון בוטה להכשיר את לב השופטים • אמש הפגינו 700 פעילי ימין מול ביתו של ראש השב"כ
אליעזר היון
ח' טבת התשע"ו / 20.12.2015 12:59

התקדמות נוספת בחקירת פיגוע הטרור היהודי בדומא: על רקע הטענות של בני משפחות הצעירים היהודים שנעצרו בחשד לרצח משפחת דוואבשה בכפר דומא, אומרים הבוקר (ראשון) בשב”כ כי בימים האחרונים חלה התפתחות בחקירה.

״אנחנו מאשרים שבימים האחרונים חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בדומא”, נאמר בהודעת השב”כ. כל שאר הפרטים הנוגעים לחקירה הם תחת איסור פרסום.

אמש הפגינו כ-700 פעילי ימין מול ביתו של ראש השב”כ יורם כהן, במחאה על כך, שהעצורים עוברים, לטענתם, עינויים על ידי חוקרי השב”כ.

עורך הדין איתמר בן גביר התייחס להודעת השב”כ ואמר: “ההדלפה של שירות הביטחון הכללי על התקדמות בחקירת דומא היא נסיון בוטה להכשיר את לב השופטים בדיון בבג”צ להמשיך את העינויים שנעשים בנחקרים”.

בן גביר הוסיף “אינני יודע אם יש התקדמות משמעותית אך הערכתי שאם הייתה התקדמות כזאת צו איסור המפגש היה מוסר והשב”כ לא היה מונע ממני לראות את מרשי, אם יש התקדמות אין טעם לאיסור מפגש עם עו”ד”.

גם בארגון ‘חננו’ המייצג את העצורים התייחסו להודעת השב”כ ואמרו: “עינוי של יהודים קטינים במרתפי השב”כ אינו מתקבל על הדעת בשום אופן. כל אזרח בישראל שהיה עובר עינויים צורבים כאלו, ועוד מצד בני עמו, היה מספק לחוקריו את הסחורה. לצערנו, חקירת הארוע בדומא נמצאת תחת צווי איסור פרסום ולכן הציבור בישראל טרם נחשף לכל התנהלות גורמי החקירה בתיק. אנו בטוחים כי זכות הציבור לדעת את הפרטים, לב יהודי לא יוכל להישאר אדיש לפרטים אלו. ולא יוכל לקבלם בשום צורה.

בחננו ביקשו להזכיר כי “חלק מהחשודים עדיין אינם רואים עו”ד חלקם כבר מעל 20 יום, שיטות החקירה האכזריות והבלתי חוקיות, וכן את התנהלות שרות הביטחון הכללי שעוד תדובר ככל הנראה. ועוד לא הזכרנו את המידע שהביא ח”כ רטאס. כל אלה יביאו למצב שלעולם לא נדע את האמת שמאחורי הארועים בדומא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות