עיריית ירושלים תהרוס גן ציבורי לכבוד ביקורו של הרבי מסקווירא

עיריית ירושלים מתכננת להרוס גן ציבורי גדול, כדי ליצור מקום להקמת אוהל קבלת פנים עבור האדמו"ר מסקווירא • תושבים זועמים - ובכירים בעירייה מאשימים: "ברקת נכנע לפוליטיקאים החרדים" • העירייה: הגן ייבנה מחדש וישודרג
יוסף גרינבוים
ה' טבת התשע"ו / 17.12.2015 21:32

עיריית ירושלים, בראשות ניר ברקת, מתכננת להרוס גן ציבורי גדול ברחוב יהודה המכבי בעיר, לטובת ביקור של מסקווירא, העומד להגיע בסוף החודש מניו יורק לביקור המוגדר בפי החסידים “היסטורי”, שימשך שלושה שבועות.

לפי דיווח בחדשות 10, הסיבה להרס הגן היא כדי ליצור מקום לאוהל קבלת פנים, בסמוך לבית כנסת.

מנגד, תושבי השכונה זועמים וטוענים כי ההחלטה על הרס הגן הציבורי התקבלה שלא בידיעתם.

בכירים בעירייה אומרים: “ברקת נכנע לפוליטיקאים החרדים”. מנגד, בעירייה טוענים כי ישנה התחייבות של החסידות לבניה מחודשת ואף משודרגת של הגן, לאחר שהביקור יסתיים.

האדמו”ר מסקווירא מתגורר בשיכון סקווירא שליד מונסי.

במהלך המסע של האדמו”ר – שבמרכזו חיזוק קהל חסידיו בארץ הקודש – צפוי הרבי להיפגש עם אדמו”רים, רבנים ואישי ציבור, ובהם גם גיסיו האדמו”רים מויז’ניץ ומבעלזא. הוא גם יפקוד את המקומות הקדושים.

במוקד המסע ישתתף האדמו”ר בחנוכת הבית של שלושה בניינים חדשים של החסידות בישראל: בתי מדרש בירושלים ובבני ברק, ובניין חדש של הישיבה בירושלים.

בנוסף יתקיים מעמד הכתרה לשלושה דיינים של החסידות – הרבנים הגאונים רבי אהרון גאלדמינצר דיין הקהילה בירושלים, הגאון רבי יצחק צבי איינהורן דיין הקהילה בבית שמש, והגאון רבי יעקב אייזנברג דיין הקהילה בבני ברק.

במודעה שפרסמה החסידות הוזכר כי מדובר במסע היסטורי של האדמו”ר “מאז הנסיעה הגדולה והרוממה לארץ הקודש בשנת תשנ”ה”.

האדמו”ר ביקר במהלך השנים רק ביקורים קצרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אף אחד לא זעם, אולי התקשורת זועמת.
    21/12/2015 01:01
    משה לוי
  1. הגן לא ייהרס אלא יפורק מכמה מתקניו הבודדים שכבר החלידו (גן? חושבני שהמדרון לעגלות ולאופניים מכיוון רחוב שמעון המכבי הוא האטרקציה הכי משמעותית בגינה!), לאחר שהעירייה ממילא מתכננת לשדרג את הגינה במתקנים חדישים על משטחי גומי בטיחותיים. ואם יש הזדמנות לעשות את זה בהקדם אז הכל ריווח.
    ואם מישהו החליט לדאוג לתושבים שלא זעמו, אז איידע אותם שיש גינה אחרת במרחק של כ-100 מטר משם ברחוב הזית, ובצד השני ישנה גינה נוספת במשולש הרחובות גשר החיים פינת רש”י ויפו. שיוכלו ליהנות שם כמה ימים גשומים עם הילדים עד שיתקינו את המתקנים החדשים.
    בהנאה