איך ‘כלב נשך אדם’ הפך לאייטם?

אנשים טובים דואגים לכלבה קאיה המסכנה, שעברה טראומה בחייה ולכן כנראה נשכה • אבל האם הייתה קאיה מקבלת את הפרסום הרב הזה, אילולי הייתה כלבתו של ראש ממשלה?
מנוחה פוקס
ג' טבת התשע"ו / 15.12.2015 20:38

הסיפור אודות הכלבה של משפחת נתניהו, שנשכה חברת כנסת ואת בעלה של סגנית שר החוץ, החזיר אותי 30 שנה אחורה ויותר.

הלימוד הראשון שלומדים לקראת הכתיבה העיתונאית הוא, שכלב שנשך אדם אינו סקופ ואינו ראוי להיכנס לחדשות, שהלא דבר רגיל הוא. לעומת זאת, אדם שיעשה אותו דבר לכלב, יזכה בוודאות לכותרת בכלי התקשורת.

איך אדם יכול לנשוך כלב? זה מה ששאלו גם אז.

השאלה הזו הביאה את העיתונים להבנה שאם רק יצליח בן אדם לעשות זאת, הוא יוכל למצוא את מקומו בראש דסק החדשות.

מאז מים רבים עברו בנהר. אין סוף מקרים של כלב שנשך אדם קרו, ומקרים שונים של אדם שנשך כלב כבר התרחשו, ובכל זאת עדיין נשאר הכלל תקף. כי כלב שנושך בן אדם, לצערנו, קיים במציאות לעיתים תכופות, עד שאין מרבים לידע אותנו אודותיו.

מי העלה בדעתו שיום אחד כלב ינשוך בני אדם ויעלה לחדשות בכבוד וביקר?

אבל זה מה שהחיים מזמנים לנו.

והנה יום אחד נודע שהכלבה קאיה, הכלבה מהבית ברחוב בלפור, עשתה את הדבר. גם נשכה, גם הצליחה להתפרסם בזכות הנשיכות שלה, וגם ממשיכה לככב בחדשות, כי הסיפור עדיין לא נגמר.

כל כלב שנושך מוצא עצמו בהסגר. ההסגר אינו בית הסוהר, אלא נועד לבדיקת הכלב. אם הכלב מוצא את מותו תוך 10 ימים, כי אז ברור שהיה חולה בכלבת ויש לחסן את האדם הננשך ואת אלו שבאו עמו במגע. אם לא – הוא שב לביתו.

עכשיו דואגים אנשים טובים לכלבה המסכנה, שעברה טראומה בחייה ולכן כנראה נשכה, שלא תישאר בהסגר, אלא שתשוב לבית המלכותי שלה בהקדם.

האם הכלבה הייתה מקבלת את הפרסום הרב הזה, אילולי הייתה כלבתו של ראש ממשלה? האם מן הראוי באמת ליידע אותנו בכל מקרה של נשיכה, או שאין צורך בכך וגם אין תועלת?

 האם בעקבות מקרים כל כך רבים של נשיכות, כדאי לכפות על מחזיקי הכלבים לשים מחסום לפיהם של כלביהם בכל עת שהם מתהלכים בחברת בני אדם? (עובדה שכלבים תקפו גם בני משפחה).

ושאלת השאלות לדעתי היא: האם בעקבות נשיכתה של כלבה שנחשבת לכלבה מתורבתת, משכילה, מבינת דבר ויפהפיה, אפשר להבין סוף סוף את הילדים וגם את המבוגרים החרדיים שאינם מורגלים מאד בכלבים, וכשהם עוברים ליד כלב הם בורחים לצדו השני של הכביש?

נ.ב.

כמנחת הורים, אני נשאלת פעמים רבות: מה נוכל לעשות כדי שהילדים שלנו לא יפחדו מכלבים?

עד עכשיו היו לי תשובות ברורות. מעתה אינני לוקחת אחריות על הנושא. בחיים לא תדעו מי מבין הכלבים שלפניכם יחליט לתת ביס ליד שלכם. אם יקרה הדבר, הוא אפילו לא יפורסם. אלא אם כן, תזכו לקבל את הנשיכה מכלבת ראש ממשלה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כלב נשך אדם
    18/12/2015 15:47
    מירה
  1. טור נפלא כמו תמיד

  2. טורים של מנוחה פוקס
    19/12/2015 20:04
    חנוך
  3. קורא קבוע ונהנה מאוד

  4. כל אחד וכלבו
    21/12/2015 20:21
    פנחס
  5. אם בארזים נפלה כלבת מה יאמרו הפחדנים השפויים