לינור נגד ריבלין: המציא חנוכה חדש כדי למצוא חן בעיני אובמה ו’רבה רפורמית’

נחמן גור
|
א' טבת התשע"ו / 13.12.2015 16:32
הסופרת והעיתונאית עירית לינור במתקפה על ראובן ריבלין: “הנשיא מלכלך עלינו בחו”ל באנגלית וממציא חנוכה חדש כדי שאובמה יחייך אליו” • “הדלקת הנרות שההוא עשה בבית הלבן היתה שערורייה של חנפנות” • “צריך להדיר את עצמו מבית הנשיא, ממיקרופונים ומדף הפייסבוק”

הסופרת והעיתונאית עירית לינור תקפה היום (ראשון)  בתכנית ‘המילה האחרונה’ בתחנת הרדיו גלי צה”ל את נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות הדלקת הנרות המשותפת עם הנשיא ברק אובמה ו’רבה רפורמית’.

לינור אמרה בתכנית, כי ריבלין “צריך להדיר את עצמו מבית הנשיא, ממיקרופונים ומדף הפייסבוק. הדלקת הנרות שההוא עשה בבית הלבן היתה שערורייה של חנפנות, פרשנות של סיפור המכבים שנלחמו על חופש דת וקבלת האחר – וחיבוק דובונים.

“תגיד לי, באמת? זה היה הסיפור של חנוכה?”, שאלה לינור וקבעה  כי הנשיא “משכתב את חנוכה כדי למצוא חן בעיני הנשיא אובמה ובעיני רבה רפורמית שחברה בארגונים של ה-BDS שמברכת על הנרות באינשאללה כי זה גם חג יודו-מוסלמי.

“אינשאללה בחנוכה? זה היה פשוט… נגעלתי”.

על השתתפות ריבלין בכנס של עיתון ‘הארץ’ יחד עם נציג מארגון השמאל הקיצוני ‘שוברים שתיקה’, אמרה לינור: “טליה ששון תהיה שם, זה מה שנקרא כנס שמאל ומקומו של ריבלין שם. שינחה את הפאנלים שם. מדובר בנשיא שהולך ומלכלך עלינו בחו”ל באנגלית וממציא חנוכה חדש בשביל שאובמה יחייך אליו. באמת ביזיון”.

מבית הנשיא נמסר בתגובה לערוץ 7: “בית הנשיא ישמח להזמין את עירית לינור לשיח על החג ועל פרשנויות שונות לסיפור המכבים ומאחל לה חג אורים שמח”.