יוסי כהן בדרשה שנשא בשבת: “גם היום צריכים סיעתא דשמייא”

יוני גרין
|
ל' כסלו התשע"ו / 12.12.2015 18:57
ראש המוסד המיועד, יוסי כהן, נשא בשבת דרשה בבית הכנסת בו הוא מתפלל דרך קבע בעיר מודיעין לכבוד המינוי החדש – וקישר בין פרשת השבוע לבין מעללי ארגון הביון • הדרשה לוותה בלא מעט הומור, כשכהן אמר בבדיחות: “אני יודע מה זה להיות המשנה, עדיף להיות בראש…”

“בלי סיעתא דשמייא לא הייתה קמה מדינת ישראל. זה היה נכון אז – וגם היום אנחנו צריכים סיעתא דשמייא”. כך אמר ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן, במהלך דרשה שנשא בשבת בבית הכנסת בו הוא מתפלל מידי שבת בעיר מודיעין.

לפי דיווח של יהושע בריינר באתר ‘וואלה’, בית הכנסת התמלא באנשים בשעות הבוקר, על מנת לשמוע את ראש המוסד החדש נושא דבר תורה בפני בני קהילתו.

יוסי כהן אינו חובש כיפה ביומיום, אך הוא גדל במשפחה דתית בירושלים ולמד בישיבת ‘אור עציון’, ועד היום שומר על קשר עם ראש הישיבה, הרב חיים דרוקמן. הוא מקפיד להגיע מדי שבת לבית הכנסת וחי אורח חיים מסורתי.

בדרשה שנשא לכבוד ההודעה על מינויו, עסק כהן בקשר שבין פרשת השבוע – פרשת מקץ – לתפקידם של אנשי המוסד.

הדרשה עסקה בירידת אחיו של יוסף אל מצרים, ובהמשכה הם מואשמים בריגול, ונחתמה בפסוק שהפך לימים למוטו של המוסד: “באין תחבולות ייפול עם, ותשואה ברוב יועץ”.

“אפשר לראות את החשיבות באסטרטגיה שנקטו האחים בירידה למצרים”, אמר כהן, והדגיש פעמים רבות את החשיבות של אסטרטגיה נכונה לצד סיפור כיסוי טוב ומודיעין. “תכנית הפעולה של האחים הייתה טובה, אבל מה שהם לא לקחו בחשבון זה את העובדה שמי שמולך במצרים הוא לא אחר מאחיהם יוסף, שהיה המשנה למלך מצרים”.

הדרשה לוותה בלא מעט הומור, כשכהן אמר בבדיחות: “אני יודע מה זה להיות המשנה, עדיף להיות בראש”.

“כולם הקשיבו לדבר התורה שלו, הוא אדם מאוד מרשים”, סיפר אחד המתפללים. “הוא כל הזמן חיבר ברמיזות בין פרשת השבוע לבין התפקיד שלו במוסד. זה היה מאוד מיוחד”, אמר.