ומי אשת השנה של המגזין היוקרתי טיים? הקנצלרית אנגלה מרקל

מרקל היא האישה הרביעית שזוכה בתואר היוקרתי והראשונה מאז 1986 • בין הסיבות לבחירה: ניהול המצב ביוון, ומשבר הפליטים • למקום השני הגיע מנהיג דאע"ש אבו בכר אל בגדדי • את המקום השלישי קטף המועמד הרפובליקני הצבעוני דונלד טראמפ
יוני גרין
כ"ח כסלו התשע"ו / 09.12.2015 22:50

המגזין היוקרתי טיים בחר בקנצלרית גרמניה לתואר אשת השנה.

בסיבות לבחירתה ציין המגזין את תפקודה בשלושה משברים משמעותיים שפקדו את אירופה השנה: המשבר הכלכלי ביוון, משבר הפליטים, ופלישת רוסיה לחצי האי קרים.

מרקל היא האישה הרביעית שהוכתרה כאשת השנה של המגזין, והיא הראשונה מאז שנת 1986, אז נבחרה נשיאת הפיליפינים, קוראזון אקינו.

“המנהיגה החזקה ביותר באירופה היא עצמה פליטה”, נכתב בדברי הנימוק של המגזין. “מזרח גרמניה, שם גדלה, הייתה מופע אימים אורווליאני. אף מנהיג אחר במערב לא גדל בתנאים כאלה, שאפשרו לו הבנה נדירה של טעמה המפתה של החירות ושל הסיכון האדיר שאנשים ייטלו על עצמם כדי לטעם ממנה”.

בהמשך נימוקיו של המגזין תוארה מרקל כאישה המטפסת בפוליטיקה, מתקדמת בצעדים איטיים,  ונותרת אחרי שיריבים פוליטיים אחרים פורשים או הופכים ללא רלוונטיים.

הבחירה השנתית של המגזין לא מוקדשת בהכרח לאדם שהשפעתו על העולם חיובית, אלא מי ש”לטוב ולרע השפיע יותר מכל על אירועי השנה החולפת”. לכן לא מפתיע שמנהיג דאע”ש אבו בכר אל בגדדי הוא שנבחר במקום השני ברשימה.

במקום השלישי ניצב דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת, שמעורר בימים האחרונים סערה בשל התבטאויותיו נגד מוסלמים.

סגנית עורך המגזין, ראדיקה ג’ונס, אמרה: “תואר איש השנה מוענק לרוב לאנשים עם כוח מוסדי. במובן הזה אנו לא שוברים את המסורת השנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור לסלוח להם
    10/12/2015 05:34
    מיכאל הכהן אל חדד