השר ישראל כץ: “ביתר עילית תהפוך לחלק מירושלים רבתי”

השר ישראל כץ מקדם הצעת חוק: להחיל הריבונות הישראלית וההטבות המיוחדות לעיר הבירה - גם על היישובים באזור ירושלים, כולל ביתר עלית • יו"ר המטה החרדי בליכוד: "צעד חשוב"
יוני גרין
כ"ב אייר התשע"ד / 22.05.2014 13:57

חודשים אחדים לאחר שהעיר ביתר עילית הוצאה ממפת העדיפות הלאומית, הודיע היום (חמישי) שר התחבורה ישראל כץ כי הוא מתכוון לקדם את הצעת החוק ‘ירושלים רבתי בירת ישראל’, המציעה להרחיב את גבולות ירושלים, ולהחיל את הריבונות הישראלית וההטבות המיוחדות לעיר הבירה גם על הישובים באזור ירושלים.

 הצעתו מגיעה על רקע כישלון המגעים בין ישראל לפלסטינים, כאשר התקדמות כלשהי בתהליך המו”מ לא נראית באופק.

השר כץ אמר כי יכלול בחוק גם את הישובים החרדיים באיזור, כולל העיר החרדית ביתר עילית, כאשר הבשורה תיטיב גם עם מקומות נוספים, כדוגמת מעלה אדומים, הסובלת אף היא מהקפאה מוחלטת.

 לפי הצעת החוק, תוקם לכל הישובים באיזור ירושלים מועצה משותפת ש”תאפשר, בדומה למודלים קיימים בעולם, פריז רבתי או לונדון רבתי, פעילות מרכזית, לצד שמירה על עצמאותה המוניציפלית של כל רשות”.

 יו”ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, יעקב וידר, מסר בתגובה: “השר כץ עשה היום צעד חשוב בקידומה של הצעת החוק שתאפשר פיתוח והעצמה של הישובים החרדיים באיזור ירושלים ואנו מברכים על כך”.

בעוד בארצות הברית מלקקים את הפצעים מכישלון המגעים עם ישראל והרשות הפלסטינית, כשברקע אין סימן ממשי לחידוש השיחות המדיניות, הודיע שר התחבורה ישראל כ”ץ כי יקדם את הצעת החוק ‘ירושלים רבתי בירת ישראל’.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כתושבי ביתר אנו מודיעים בזאת על ויתור המעמד המוניציפאלי של העיר
    23/05/2014 00:49
    מוטי
  1. עדיף לחיות ולהתנהל תחת אדם חילוני, אך ישר ואמין כברקת, מאשר חרדי אם הוא מושחת!

  2. אפילו אם זה יקרה, אין לזה כל מעמד חוקי
    23/05/2014 03:28
    מוישה
  3. זה כמו גוש דן, שזה השם לתל אביב רבתי, אין לזה שום משמעות מעבר לכך.

  4. אדם ישר עושה את תפקידו בנאמנות הכי הכי מגיע לא ליאות נשאי מדינת ישראל
    25/05/2014 11:42
    רובי ריבלין
  5. פעם שעברה ותר שמעון פרץ קיבל אילנה מימוני) (ברמי)מאילת שבוע טוב בהצלחה