הפיכה צבאית בתאילנד: עוצר לילי • שליח חב”ד: “הכל בסדר”

מפקד צבא תאילנד הכריז על הפיכה צבאית במדינה • שליח חב"ד הרב נחמיה וילהלם: "אין צורך להיכנס לפאניקה מיותרת" • בית חב"ד נסגר החל מהשעה 22:00
כ"ב אייר התשע"ד / 22.05.2014 11:31

הגנרל פריות’ צ’או אוצ’ה, המשמש כמפקד צבא תאילנד הכריז הבוקר (חמישי) על הפיכה צבאית במדינה. משמעותה של ההפיכה היא כי הממשלה נמצאת תחת שלטון הצבא, שכן על פי החוק התאילנדי, הצבא אחראי על הסדר במדינה בשעת משבר.

הגנרל פריות’ קרא לכל האזרחים להמשיך בשגרת חייהם, וקרא לאזרחים הזרים “לא להיכנס לפאניקה”. לדבריו, ההפיכה נועדה רק ‘לכונן סדר במדינה ולכונן רפורמות’.

למרות החרדה הטבעית בקרב הורי הישראליים המטיילים במקום, שליח חב”ד בתאילנד, הרב נחמיה וילהלם, מתעקש שזה לא ממש מסוכן.

“צלצלו הביתה, תרגיעו את ההורים שהכל בסדר”, כך הופיע על המחשבים בבית חב”ד למטיילים הישראלים השוהים במקום. הרב וילהלם אמר לשליח ישראל היום בועז ביסמוט, כי “בישראל, כמו במדינות אחרות בעולם, שומעים משטר צבאי ומייד מדמיינים מהפכה וטנקים ברחובות, אבל אין צורך להיכנס לפאניקה מיותרת”.

הוא מסביר כי לא ברור אם משהו יקרה בתאילנד, וגם אם כן – לא סביר שזה יביא לפגיעה בתיירים הישראלים, אבל ‘תמיד טוב להיזהר’.

בשעות הערב הכריז צבא תאילנד על עוצר לילי בין השעות 22:00 – 05:00 בבוקר.

לא ממש אוהבים את הצבא

שנים ארוכות ששני מחנות נלחמים בבנגקוק: הדמוקרטי “הצהוב”, הצד המתנגד לבחירות, ו”האדום”, הצד המאמין בבחירות, ומצהיר כי השלטון “נגנב” מהמעמד החלש על ידי הליברלים, השופטים, וכעת גם על ידי הצבא.

כאמור, השתלטות הצבא על הרחובות מעוגנת בחוק התאילנדי, לפיו בשעת משבר. מפקד הצבא הוא הממונה על הנעשה במדינה. האזרחים צריך לומר, לא ממש אוהבים את השלטון הצבאי ויהא זמני אשר יהיה.

אי-השקט בתאילנד החל בהתערבות הצבאית האחרונה במדינה, לפני כשמונה שנים, אז יצא הצבא לרחובות מעט לפני הדחתו של רה”מ דאז, המיליארדר טקסין, אחיה של ראשת הממשלה יינגלוק שינאווטרה עד לפני שבועיים אז הודחה על ידי מערכת המשפט.

אמשהצהיר ראש הממשלה הזמני ניוואטומרונג בונסונגפייסאן כי בכוונתו לקיים את הבחירות ב-3 באוגוסט, והצבא החל ליזום דיאלוג בין המחנות.

סמל השלטון היחיד שנותר על תילו בתאילנד כעת הוא ה’מלך’, אלא שתפקידו, מאז מהפכת 1932, אינו אלא ייצוגי בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות