‘ידיעות’ יפצה סטודנט שטען לאפליה בשל היותו שומר שבת

סטודנט שומר מצוות, ביקש להתקבל לעבודה שהוגדרה כ"סוגר מודעות" • לטענתו, כשהודיע שלא יוכל לעבוד בשבת נאמר לו כי המשרה כבר אינה רלוונטית עבורו • זה נגמר בפשרה
יוני גרין
כ"ב אייר התשע"ד / 22.05.2014 16:48

ידיעות-אחרונות בע”מ תשלם פיצוי בסך 10,000 שקל לאדם שטען כי לא התקבל לעבודה אצלה בגין אפליה נגד שומרי שבת, כך נקבע בהסכם פשרה שאליו הגיעו הצדדים בשבוע שעבר. כך מדווח אתר העין השביעית.

ערן זהר, סטודנט שומר מצוות, ביקש להתקבל לעבודה בידיעות אחרונות, שהוגדרה במודעת דרושים כ”סוגר מודעות”. לטענתו, לאחר שעבר אבחון גרפולוגי, בדיקת פוליגרף וראיון, נאמר לו כי התקבל לעבודה. אלא שאז הובהר לו כי בניגוד לכתוב במודעת הדרושים, העבודה כוללת משמרת אחת בימי שבת, שמתחילה לפני צאתה.

לפי הדיווח ב’העין השביעית’, בעקבות הודעתו כי יוכל להגיע למשמרת זו רק לאחר צאת השבת, נאמר לו כי המשרה כבר אינה רלוונטית עבורו. באמצעות עו”ד עדי אברהמוב תבע זהר 100 אלף שקל פיצוי, בטענה לאפליה על רקע דתי.

בידיעות אחרונות טענו, באמצעות עו”ד ארז רייפנברג, כי הם אינם מפלים על רקע דתי או כל רקע אחר, וכי ההחלטה שלא להעסיק את זהר לא היתה קשורה לעובדה שהוא שומר מצוות, אלא ל”חוסר תום לב והפרת חובת הגילוי הנאות, שגרמו לאובדן האמון” בו. לטענת העיתון, זהר לא גילה כי הוא שומר שבת ברגע שנאמר לו כי יש משמרת המתחילה לפני צאת השבת, אלא רק לאחר שהתקבל לעבודה.

בשבוע שעבר הגישו הצדדים לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב-יפו הסכם פשרה, ולפיו בלי שהצדדים יודו בטענה כלשהי של הצד שכנגד, תשלם ידיעות-אחרונות בע”מ פיצוי בסך 10,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה לזהר. הרשמת עדי ריכטמן נתנה להסכם תוקף של פסק דין.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות