נתניהו מודה לראשונה: “פועלים בסוריה כדי שלא תהפוך לחזית”

אליעזר היון
|
י"ט כסלו התשע"ו / 01.12.2015 18:38
ראש הממשלה הודה היום כי ישראל פועלת מעת לעת בסוריה במטרה למנוע העברת נשק וכדי שלא תיווצר חזית נוספת • ביחס למטוס הרוסי שהופל בטורקיה שיבח נתניהו את “שיתוף הפעולה היעיל עם רוסיה המונע תקריות ביטחוניות בין המדינות”

הודאה ישראלית ראשונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום [ג] לראשונה כי “אנחנו פועלים כדי למנוע את הפיכתה של סוריה לחזית נגדנו, ולמניעת העברת של נשק, במיוחד מסוריה ללבנון”.

את הדברים אמר ראש הממשלה וועידת הגליל הנערכת בעכו, והסביר כי שיתוף הפעולה היעיל עם רוסיה מונע תקריות ביטחוניות בין המדינות בעת שהן פועלות בסוריה. “אני חושב שהיום מבינים היטב את החשיבות של הנסיעה למוסקבה לפני כמה שבועות, כדי להבטיח שהאינטרסים שלנו לא יתנגשו”, אמר נתניהו.

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה להפלת המטוס הרוסי על ידי הטורקים: “היה חשוב מאוד שנמנע התנגשות בין כוחות צה”ל לצבא רוסיה, והתיאום הזה נעשה. ישראל היא מדינה שמעצימה את כוחה, באמצעות הגניוס שחבוי בתוך עמנו”.

ביחס לנושא הכנס אמר נתניהו, “אנחנו רוצים להפוך את הגליל והנגב למרכז החדש של מדינת ישראל. אנחנו עובדים על השקעה מסיבית בתחבורה. אנחנו מקימים שדה תעופה בתמנע, ונקים גם כאן בצפון ברמת דוד. זה יהיה מנוע צמיחה אדיר לגליל. הדבר החשוב שנוכל לעשות במוקדי הידע הוא להקים אוניברסיטה בגליל ואנחנו נעשה את זה. ההחלטה כבר התקבלה”.

חריגה קטנה אחת

שר הביטחון חשף בתחילת השבוע כי מטוס רוסי חדר כקילומטר וחצי לתוך השטח האווירי של ישראל ברמת הגולן. יעלון התייחס גם לזליגה של מטוסים סורים לשטח ישראל: “עד היום הייתה חריגה קטנה אחת, היא מיד תוקנה בערוץ התקשורת. זו הייתה חריגה של מטוס שטס ונכנס כמייל לשטחנו, עלינו בקשר והוא מיד חזר חזרה לשטח הסורי”.

יעלון הוסיף ואמר: “הייתה פה טעות כנראה, הוא טס קרוב לרמת הגולן. מלכתחילה כמובן הם מודיעים כשהם מתקרבים לשטחנו,  וזה חלק מערוץ התיאום בינינו. כשם שאנחנו לא מפריעים להם לפעול, ואנחנו לא מתערבים כמדיניות של מה שקורה בתוך סוריה – גם הם לא מפריעים לנו לטוס ולפעול בהתאם לאינטרסים שלנו”.