ללום מאשים: “פרוש אחראי להדחה של שמעוני, הוא מטעה וממריד את הרבנים”

יו"ר עמותת 'נוער כהלכה' תוקף בחריפות את סגן שר החינוך פרוש ואת יו"ר ש"ס אריה דרעי בעקבות פרסום המכרז למנהל המחוז החרדי: "פרוש רוצה לסרס את ההתקדמויות שהיו עד היום" • "במקום לדאוג לדמויות מזרחיות על שטרות, ראוי היה שדרעי ידאג לבנות הספרדיות שבחרו בו"
אליעזר היון
י"ח כסלו התשע"ו / 30.11.2015 15:09

המחוז הגדול במשרד החינוך, עומד בפני מינוי חדש: מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי, יוחלף בקרוב במועמד אחר שיבחר לאחר שמשרד החינוך, באישורה של המנכ”לית מיכל כהן, פרסם מרכז חדש לתפקיד.

מאחורי הידיעה האדמיניסטרטיבית הזו, מסתתרת סערה גדולה הפוקדת את הרחוב החרדי בימים האחרונים.

לפי טענת מקורבים לשמעוני, את המהלך להחלפתו מוביל סגן שר החינוך מאיר פרוש.

לדבריהם, גם חברי הוועדות לענייני חינוך של מועצות גדולי התורה ו’איגוד הסמינרים’, אינם מרוצים מהפיקוח ההדוק ו’מההתערבות’ של המנהל החילוני בסוגיות הנוגעות לעצמאות מוסדות החינוך החרדיים, והם שדחפו למהלך באישורו של שר החינוך בנט, למינוי מנהל מחוז חרדי מבני המגזר החרדי.

המכרז על התפקיד פתח מאבק גם בין הסיעות החרדיות. כאשר בעוד סיעות דגל התורה ואגו”י מבקשות כי לתפקיד ימונה מנהל מאנשי שלומם, יו”ר ש”ס אריה דרעי מבקש למנות לתפקיד מנהל שישמור על האינטרסים של התלמידות הספרדיות.

באמצע נמצא יו”ר עמותת נוער כהלכה, עו”ד יואב ללום, מי שהציף בשנים האחרונות את בעיית אפליית התלמידות הספרדיות.

לא פלא, אפוא, כי בשיחה  עם חרדים 10 הוא מגדיר את המהלכים האחרונים כ”מסוכנים”.

 • מדוע, לדעתך, מדובר במהלך בעייתי?

“המכרז המדובר הוא למעשה מכרז תפור. הוא תפור למישהו שלא מצוקת הבנות הספרדיות, לא השחיתות, ולא הנהלים הלקויים – עומדים בראש מעייניו. מה שיעמוד על סדר יומו של המנהל החדש יהיה כיצד ‘לקמבן’ את המערכת.

“למנהל מחוז יש השפעה רבה. הוא רוח המפקד האמיתית. אם היו פותחים את המכרז והיה מגיע מישהו שאפשר לסמוך עליו, גם חרדי, אין לי כמובן כל בעיה. אבל אם אנו מדברים על בחירה של משת”פ פרושי. אנו עלולים לחזור לימי עמנואל הלא עליזים.

“קדימון של זה כבר חווינו באלעד”.

 • אתה בעד השארת המנכ”ל הנוכחי, שמעוני?

“שמעוני היה מנכ”ל ענייני, הגיוני. שמע תמיד את כל הצדדים, וקיבל החלטות שגם אם לא תמיד מצאו חן בעיני, היו עדיפות פי כמה על האלטרנטיבה.

“דוגמא: שכר מורים וגננות. במשך שנים עשקו מנהלי מוסדות אוליגרכים שנוסעים על ג’יפים את המורים המסכנים ואת הנשים שמשתכרות 2500 שקלים בחודש.

“האם אתם יודעים שהם היו מפוטרים מידי שנה באוגוסט? שמעוני ניסה להילחם בזה, וניסה להעביר הנחיות כנגד השיטה הקלוקלת הזו.

ללום

“דוגמא נוספת: ועדות ערר שטיפלו בפניות של בנות סמינרים שלא התקבלו למוסדות. לטעמי זה האלמנט המרכזי שמפריע כל כך לאלו שמובילים את מהלך המכרז החדש.

“הדוברים הרשמיים והלא רשמיים מכחישים זאת, אך ראוי להדגיש: בעבר, הגיעו למשרד החינוך כעשרה עררים בשנה. עשרה בלבד. בשנים האחרונות אנחנו מדברים על 700  עררים. בשנה האחרונה המספרים פחתו מעט מאחר שהמפקחים סגרו הרבה מהתיקים בגלל פחדם מוועדות הערר.

“אגב, מספרם של העררים שהתקבלו עומד קרוב למאה אחוזים. גם התופעה הברוכה הזו עלולה להיפסק”.

• מי מוביל את המהלך, מי מרוויח ממנו?

“בעיקר סגן שר החינוך מאיר פרוש. האיש מטעה וממריד את הרבנים בדיוק כמו שהוא עשה בפרשת עמנואל. יש לו אינטרס מובהק להביא את אנשיו ולסרס את כל ההתקדמויות שאירעו עד היום. מי שיסבול מזה הם דלת העם, הספרדיות המסכנות. 

• מה לדעתך צריך לעשות?

“ראשית צריך לעשות מכרז אמיתי או להשאיר את שמעוני בתפקיד. שנית, צריך להתמודד מול ש”ס. מלבד ח”כ יעקב מרגי אף אחד לא פועל. היו”ר אריה דרעי עסוק בהצהרות ובדמויות מזרחיות על שטרות, ושוכח בינתיים כי הבנות הספרדיות שהצביעו לו – סובלות.

“ש”ס חייבת להפסיק להיות המשרתת של הח”כים האשכנזים. עליה להתחיל לדאוג לבוחריה. הלחץ צריך להיות מולם, היא יכולה לעצור את המהלך, אך היא בוחרת לישון”.

מלשכתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש נמסר: ” אין תגובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם כבר בענייני חינוך - מצוה לפרסם
    30/11/2015 17:50
    מנחם שורץ
  1. משרה מצוינת בעירית פתח תקוה – מדריך באגף לחינוך תורני

    משרה מצוינת לאברכים ובני תורה במרכז פ”ת

    עבודה עם נוער, הפעלת מרחבי ומועדוני נוער, הדרכה ובניית קבוצות
    הכשרה – 12 שנות לימוד
    נסיון – שנתיים נסיון בעבודה עם נוער או במרכז קהילתי או ארגון ופעילויות לבני נוער.

    כל הפרטים באתר העיריה – http://www.petah-tikva.muni.il/SherutKlick/michrazimH/Documents/206_2015.pdf

    המעוניינים יגישו את הצעותיהם בכתב (ב-2 עותקים) למשרד משאבי אנוש של עירית פ”ת ברח’ פינסקר 70 קומה ד’, פ”ת.
    עד לתאריך 03/12/15 בשעה 12:00 בצהריים