רצח אבו חדיר: הקטינים הורשעו, פסק דינו של יוסף חיים נדחה

חיים טוויל
|
י"ח כסלו התשע"ו / 30.11.2015 09:59
שנה וחצי לאחר החטיפה והרצח של מוחמד אבו ח’דיר בן ה-16, הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את שני הקטינים • פסק הדין בעניינו של יוסף חיים בן דוד, נדחה בשל המתנה לחוות דעת הפסיכיאטרית על מצבו הנפשי • השופטים קבעו כי חוות הדעת תוגש לבית המשפט עד ליום 8 בדצמבר

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, סגן הנשיא יצחק צבן, השופט רפי כרמל והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן הרשיעו הבוקר (שני) את שני הנאשמים הקטינים בחטיפת ורצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר בחודש יולי לפני שנה וחצי.

הנאשם הבגיר יוסף חיים בן דוד  לא הורשע ברצח, שכן בנוגע אליו התבקשה חוות דעת פסיכיאטרית – שרק לאחריה תתקבל הכרעת הדין בעניינו.

בית המשפט המחוזי קבע כי חוות הדעת תוגש עד ליום 8 בדצמבר.

במקביל, שני הקטינים יישלחו לשירות המבחן לצורך הכנת תסקיר, לקראת גזר דינם. דיון בנוגע לחוות הדעת לגבי הנאשם בן דוד נקבע ל-20 בדצמבר.

שלושת הנאשמים, יוסף חיים בן דוד ושני קטינים, תושבי היישוב אדם וירושלים, הודו במעשה זמן קצר לאחר מעצרם ואף שחזרו כיצד חטפו את הנער, רצחו ושרפו את גופתו.

לדבריהם הם ביצעו אותו כנקמה על חטיפת שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח הי”ד.

למרות ההודאה הראשונית, ניהלו שלושת הנאשמים משפט מלא. שני הנאשמים הקטינים טענו כי השותף הבגיר יוסף בן חיים הוא האחראי למעשים. מנגד, סנגורו של בן חיים טען כי הוא איננו כשיר לעמוד לדין.

על פי כתב האישום, רצח אבו חדיר היה סופו של מסע נקמה אליו יצאו השלושה שבתחילה ניסו לחטוף פעוט ערבי מידי אמו. לאחר שהדבר לא צלח, ניסו להצית כלי רכב של ערבים וביום שלמחרת ביצעו את חטיפת ורצח אבו חדיר.

לפי כתב האישום הנער מוחמד אבו חדיר נרצח אך ורק משום היותו ערבי. אבו חדיר נחנק והוכה בראשו על ידי השלושה, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על ידם.