ציפי לבני בכנס שדרות: “אין לנו מה לחפש בקואליציה”

חברת הכנסת לבני נאמה בכנס שדרות והבהירה: "אין לנו מה לחפש בקואליציה, אנחנו צריכים לשמור על החזון ולהילחם עליו מהאופוזיציה" • על נתניהו: "ראש הממשלה עסוק בשאלה מה יגידו חברי הקואליציה במקום לעסוק במיגור הטרור"
שרי רוט
י"ב כסלו התשע"ו / 24.11.2015 16:12

“הייתה ממשלה מאוזנת יותר, עם לפיד ואיתי, ומי שבחר להפילה היה נתניהו. הוא הלך לבחירות בהן הצהיר מראש שהוא רוצה ממשלה עם שותפים טבעיים – אנחנו לא שותפים טבעיים”. כך אמרה היום (שלישי)  ח”כ ציפי לבני בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר ובעיר שדרות.

“נתניהו דיבר על השמאל יחד עם ממשלות זרות וערבים כמאיימים על קיומה של המדינה. הוא בחר ללכת בדרך הזו, וכל עוד זה כך – אין לנו מה לחפש בקואליציה, אנחנו צריכים לשמור על החזון ולהילחם עליו מהאופוזיציה.

“לא כיף באופוזיציה – בסוף הכול נגמר במספר האצבעות, אבל חייבים להמשיך ולעשות את מה שאנחנו מאמינים בו – ממשלות לא נופלות בגלל האופוזיציה, אלא בגלל שהממשלה מפילה את עצמה”.

לבני נשאלה האם ידעה על הצעת אולמרט לאבו מאזן כפי שנחשפה בשבוע האחרון, והשיבה בשלילה. בהמשך התייחסה גם לגל הטרור: “המצב הביטחוני מוביל לפחד. הסכסוך גלש פנימה, לא רק בין ישראל לרשות הפלסטינית, אלא בין אזרחי ישראל, בין יהודים לערבים.

“האתגר הוא לשמור על הערכים גם במצבים כאלו. אני יודעת צעירים יוצאים לרחובות בצדק על עוולות חברתיות, כועסים על היעדר הדיור. אני שואלת, למה בצד ההפגנה על הנושאים החברתיים, לא מפגינים בעד שלום ובעד הדמוקרטיה? רק היום עצר היום המחנה הציוני תקציב שהיה אמור לעבור להתנחלויות. זה המיסים שאתם וההורים שלכם משלמים”.

כדור בין העיניים

בדבריה האשימה לבני נתניהו, כמי שעסוק בהישרדות פוליטית במקום לטפל בטרור: “ראש הממשלה עסוק בשאלה מה יגידו חברי הקואליציה במקום לעסוק במיגור הטרור. זו הקואליציה שמאשימה את כולם מסביב. היא סותמת פיות, ולא רק בנושא המדיני. כל מי שמתנגד לממשלה, הופך להיות אויב.

“סותמים פיות לאופוזיציה וקוראים לנו משתפי פעולה עם האויב. אחר כך פוגעים בבית המשפט העליון כי שופט החליט לעשות את מה שנכון. מתנהגים למפגינים נגד מתווה הגז כמו פושעים. אם כך הממשלה פועלת, חייבים להתאחד כדי להלחם על הכול – לא רק חברתי. זה מה שיכול לגרום לחברה בישראל לפרוח ולצאת מהבידוד בו היא נמצאת”.

לבני גם תקפה את התבטאויותיו של שר החינוך בנט: “הטקסטים המתלהמים מהקואליציה – כדור בין העיניים, למשל. שר החינוך כבר הודיע כמה הוא גאה שהרג ערבים, ומסתובב עם אקדח על המותן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות