הדר הי”ד נרצחה שבועיים אחרי שחזרה מהודו: “צדיקה אמיתית”

הדר בוכריס הי"ד, שנרצחה בפיגוע הדקירה בגוש עציון, שהתה עד לפני שבועיים בפושקר שבהודו, בביתם של הרב שימי וזלדה גולדשטיין • את תודתה הביעה במילים: "תודה ענקית על שהייתם לי כמשפחה ל-3 שבועות מדהימים" • אחיה: "היא נרצחה בידי מחבל רק בגלל שהיא יהודייה"
נתן פרל
י' כסלו התשע"ו / 22.11.2015 20:06

הדר בוכריס הי”ד, שנרצחה היום (ראשון) אחר הצהרים כאשר המתינה בטרמפיאדה לכיוון קריית ארבע, שבה לפני שבועיים מטיול של חצי שנה בהודו.

בשנים האחרונות היא התגוררה ברמת הגולן, במסגרת לימודיה בתיכון והשירות הלאומי שבו התנדבה. היא הותירה אחריה זוג הורים, אריה וסיגל, וארבעה אחים.

הדר החלה ללמוד באולפנה במושב נוב שברמת הגולן כשהייתה בת 16. לאחר האולפנה, היא הייתה בשנת שירות לאומי במושב הזורעים כרכזת נוער ובשנת שירות שנייה בקיבוץ שדה אליהו.

כעת החלה ללמוד במדרשת זהר בבת עין שבגוש עציון.

הדר הי”ד תובא מחר ב-15:00 למנוחות מבית ההספד הספרדי בהר המנוחות בירושלים. משפחתה מבקשת מעם ישראל להגיע וללוותה בדרכה האחרונה.

אחיה הגדול זוהר סיפר: “הדר אהבה את החיים ואת כל מה שקשור לארץ ישראל. היא הספיקה לבלות הרבה, ורק לפני שבועיים חזרה מטיול בהודו. בתקופה האחרונה היא התגוררה בכפר עציון שבגוש עציון והיא נרצחה בידי מחבל רק בגלל שהיא יהודייה. זהו מצב קשה מאוד עבורנו ואנחנו כואבים מאוד את מותה”.

בעת שהותה בהודו, התארחה בין היתר בבית שמפעילים פעילי חב”ד, הרב שימי וזלדה גולדשטיין, בעיר פושקר. בטרם עזבה, אחרי שלושה שבועות, השאירה מכתב תודה.

“תודה ענקית על הכלה והקשבה”, פותחת הדר, “על אוכל טעים ומזין, פינוקים ושתייה חמה, על לימוד מעמיק, לימדתם אותי המון, חידשתם לי המון, ואין ספר שהשארתם טעם של עוד ב”ה.

 הדר גם מודה על הקשר החם שנוצר בינה לבין מארחיה: “על שהייתם לי כמשפחה ל-3 שבועות מדהימים, על האמונה החזקה וחסרת הפשרות שלכם! אשריכם! זה מעורר השראה ולא מובן מאליו כלל, בטח לא בימינו.

“אתם מדהימים ועושים עבודת קודש אמיתית! אני מברכת אתכם שהקב”ה והרבי ימשיכו לתת לכם כוחות להיות כאן כמה שצריך, והלוואי וניפגש כולנו בשבת הבאה בארץ יחד עם כל עם ישראל ומשיח צדקנו.

מעריכה אתכם מאד וכבר מתגעגעת

הדר”.

הדר בוכריס

איילה ארץ הצבי, מורתה לתיאטרון של הדר באולפנת נוב ברמת הגולן, סיפרה: “הדר הייתה תלמידה שלנו באולפנה ובוגרת של מגמת תיאטרון. היא הייתה ילדה מקסימה, מאירת פנים, צדיקה אמיתית ומעין פסיכולוגית לחברותיה, שיכלו לפנות אליה עם שיחות עד אמצע הלילה.

“היא הייתה מאוד מוכשרת בתחום התיאטרון, גם בצד הדרמטי וגם בקומי. כשלא היו אנרגיות בקבוצה היא תמיד הצליחה לעורר את כולם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב שימי וזלדה מפושקר
    23/11/2015 00:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בתור בן אדם שמכיר טוב את הרב שימי וזלדה מפושקר ואת הרב שמוליק מדלי, אני יכול לומר לכם שהם הכי מסורים והכי חסידים שפגשתי בחיים שלי,ההערצה שיש להם בקרב מטיילים אין לה שיעור.. והייתי בהרבה בתי חב”ד…

    בעז”ה שנלמד מבתי חבד בהודו להתמסר עבור כל יהודי בלי להתחשב בעברו ובדעותיו

  2. ים של טרור
    23/11/2015 06:50
    מיכאל הכהן אל חדד