סקר: את מי היית מעדיף כראש ממשלה? גנץ – 44%, נתניהו – 32%

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ הוא המועמד היחיד שהציבור מעריך שיוכל לנצח את נתניהו בהתמודדות ישירה • אחריו ברשימה נמצאים ח"כ יאיר לפיד, יובל דיסקין, גבי אשכנזי ויצחק הרצוג • כשהוצגה האפשרות שגנץ יתמודד במפלגת מרכז - הפער הצטמצם
נחמן גור
ט' כסלו התשע"ו / 21.11.2015 21:52

הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ הוא המועמד היחיד שהציבור מעריך כי יוכל לנצח את בנימין נתניהו בהתמודדות על ראשות הממשלה. כך עולה מסקר שבוצע על ידי ד”ר מינה צמח ומנו גבע ממכון מדגם בשיתוף ‘איי-פאנל’ עבור חדשות 2.

בתשובה לשאלת הסקר “את מי היית מעדיף כראש ממשלה?”, בהתמודדות ישירה מול בנימין נתניהו קיבל הרמטכ”ל לשעבר גנץ 44% לעומת 32% בלבד של נתניהו. פער מפתיע של 12%.

תוצאות מפתיעות לא פחות התקבלו כאשר ענו הנשאלים על יתר המועמדים.

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד קיבל 32% לעומת 46% שהעדיפו את נתניהו. מאחוריו שני ביטחוניסטים – ראש השב”כ לשעבר יובל דיסקין עם 30% לעומת 46% של נתניהו.

הרמטכ”ל לשעבר אשכנזי מאחוריו עם 29% לעומת 41% שהעדיפו את נתניהו.

מי שנמצא הרחק מאחור הוא  יו”ר המחנה הציוני יצחק (בוז’י) הרצוג. על פי נתוני הסקר, הרצוג הוא המועמד עם הסיכוי הנמוך ביותר לנצח את נתניהו עם 28% לעומת 51% לנתניהו.

כשהוצגה האפשרות שגנץ יתמודד מול נתניהו כמועמד של מפלגת שמאל או מרכז, הפער בינו לבין נתניהו הצטמצם. גנץ מקבל 41%, מול נתניהו שמקבל37%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות