האם הנגבי צריך לחשב מסלול מחדש?

ח״כ אורן חזן הגיע חולה וככל הנראה חלוש, אבל הוא היה הפוליטיקאי היחיד שבלבל בשכל ללא הרף • אמסלם, בוקר, הנגבי ומזוז מתמודדים ליו״ר מרכז הליכוד: מי יקח?
טל שניידר
ו' כסלו התשע"ו / 18.11.2015 09:46

ביום ראשון הקשבתי במשך שעות רצוף לשידורי ועדת הכספים.

מה למדתי? שח״כ אורן חזן הגיע לשם חולה וככל הנראה חלוש. אבל על אף שהרגיש לא טוב, הוא היה הפוליטיקאי היחיד שם שבלבל בשכל ללא הרף. כל הזמן הפריע ועיכב את הדיונים ועשה זאת באנרגיות לא מבוטלות.

אין בכך כל חדש.

הבריות התרגלו לנוכחות המעייפת שלו, אבל מעניין שמכשלות הח״כים הסוררים של הליכוד גדולות יותר, מבחינת גפני והנגבי, מאשר איומי האופוזיציה.

החלק המעניין הגיע היום בפרסום של חזקי עזרא מערוץ 7:  מסתבר שאחד הטריקים של הימים האחרונים, היה לזמן את חזן לפגישה עם נתניהו ולייבש אותו מחוץ ללשכה במשך שעות ארוכות. בזמן ההמתנה הודיעו בליכוד לח״כ השכל הצייתנית שעליה למלא את מקומו של חזן.

כך הושגה שוב יעילות בעבודת הוועדה.

בינתיים, ח״כ מאושפז בבית חולים מאז יום ראשון בערב (יצא מן הכנסת סביב 17:45 באותו היום) והיום הוא צייץ שהוא כבר חש יותר טוב.

היום, החל מן השעה 14:45 אמורות להתחיל ההצבעות במליאה. האופוזיציה החליטה לסגת מן ההסכמות עם הקואליציה. הקואליציה, כדרך של קבע בשנים האחרונות, החליטה להפעיל את סעיף 98 בתקנון הכנסת, כדי לקצר הליכים.

מסתמן שיהיה לילה לבן בין רביעי לחמישי ובכל מקרה, לא יפסיקו להצביע בחמישי עד שיסיימו להעביר את התקציב.

ההתמודדות של בוקר

אחרי שחברי הכנסת  דודי אמסלם, צחי הנגבי, וירון מזוז החליטו להתמודד על תפקיד יו״ר מרכז הליכוד, מצטרפת גם נאוה בוקר לקבוצה.

הנגבי ואמסלם ערכו כל אחד כינוס פוליטי, בו הודיעו שיתמודדו. על ההתמודדות של ירון מזוז למדתי ממנו, כאשר פגשתי אותו במזנון לפני כמה ימים.

ח״כ מיקי זוהר שוקל אף הוא ברצינות להתמודד על תפקיד יו״ר המרכז, אך טרם קיבל החלטה סופית.

בנוגע לאמסלם – עד עתה הוא קיבל את התמיכה הפומבית של השרים יריב לוין וגילה גמליאל והח״כים אברהם נגוסה וז׳קי לוי. מבחינת הפוקדים הגדולים של יו״ש, אמסלם גם נהנה מן ה’ירושה’ של דני דנון, דהינו תמיכת שטח של יוסי דגן ויעקב חגואל (אין הודעות רשמיות, אבל כך מספרים לי).

האחרונים חוששים שהנגבי מתון מדי מן הבחינה המדינית.

נאווה  בוקר התמודדה בחודש יולי האחרון על שיבוץ בוועדה למינוי דיינים מטעם הקואליציה, אך בכנסת העדיפו לבחור בח״כ רויטל סוויד מן האופוזיציה.

ביום ההצבעה, סיפרו לי אנשים בכנסת, אחד מהם ח״כ, שבוקר הסתובבה במסדרונות הכנסת ואמרה: ״אין לה בכלל כוח להתמודדות הזו״. בוקר הגיבה לפניייתי אז כך: ״כל הזמן רק מחפשים להכפיש אותי במקום הזה. זה ממש בית הקלפים פה״.

אם כן, החל מהיום בוקר משנסת מותניים להתמודדות מורכבת יותר.

לפני שנה, בדצמבר 2014, כאשר בליכוד נערכו פריימריס בוקר הגיחה באופן מפתיע, שמונה ימים בלבד לפני הדד-ליין, והתברגה מיד במקום ה-25, זאת על אף שלא היתה פעילת ליכוד מוכרת. אנשי ליכוד בכירים אמרו לי אז בשיחות סגורות, שהיא קיבלה תמיכה מסיבית של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, דבר שסייע לקמפיין שלה.

ובנוגע להנגבי, הנתפס כסמן השמאלי בליכוד כיום – אם אכן הוא המועמד שאמור לזכות בתמיכה של נתניהו אל מול אמסלם, אז לאור הצטרפות בוקר, אולי הוא צריך לחשב מסלול מחדש?

‘הפלוג’ של טל שניידר: www.talschneider.com

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות