כל מוסלמי רוצה רק לרצוח אותנו?

איך נותנים לרוצחים האלו להסתובב באוטובוסים שלנו, לשבת לידינו. הם יכולים להוציא בכל רגע נתון סכין. איך? זה נשמע לך הגיוני? אם אתה עיתונאי כמו שאמא שלך מספרת כל היום, אתה צריך לעשות משהו • אליעזר היון על סטריאוטיפים
אליעזר היון
ה' כסלו התשע"ו / 16.11.2015 22:37

• שלום מדברת הדודה שלך, שרית.

– כן. מה שלומך הדודה שרית.

• טוב. אתה עיתונאי, נכון, ככה אמא שלך תמיד אומרת, שאתה עובד בתקשורת.

– אוקיי…

• אני רוצה שתכתוב על כך שערבים עולים בכל יום לאוטובוס בו אני נוסעת לבני ברק. בכל בוקר, בערך ב-6 וגם בשעות אחרי הצהריים, האוטובוס מלא בערבים.

– נכון.

• זה לא ייתכן. זה דבר שאסור שיקרה. איך נותנים לרוצחים האלו להסתובב באוטובוסים שלנו, לשבת לידינו. הם יכולים להוציא בכל רגע נתון סכין. איך? זה נשמע לך הגיוני? אם אתה עיתונאי כמו שאמא שלך מספרת כל היום, אתה צריך לעשות משהו.

– אני גם התקשרתי לעירייה, הם אמרו לי להתקשר לחברת ‘קווים’, התקשרתי, עד שענו לי. הפנו אותי למשטרה, זה נשמע לך הגיוני?

אז זהו שזה לא מאוד הגיוני. הרצון הבסיסי לראות בכל ערבי מחבל, ובכל מוסלמי רוצח הוא לא פחות מגזענות טהורה, עם כל הכבוד לדודה שרית.

פירושה הפשוט של המילה סטריאוטיפ הוא דימוי ואיפיון תכונות, בדרך כלל פשטנים ושטחיים המאפיינים אדם על פי מוצאו האתני או על פי הקבוצה שלו.

המחשבה על ערבי ‘רגיל’ כמחבל, או האמירה השטחית ש’כולם היו רוצים לשחוט אותנו’, שווה בדיוק להתבטאויות של ראשית המאה הקודמת לפיהם היהודים כולם הם סחטנים, נצלנים, מניפולטיבים, ושולטים על כל הכלכלה באירופה, מה שאגב, היה נכון בחלק מהמקרים.

אז למה אנחנו עושים שימוש בסטריאוטיפים? למה כל הליטאיים קרים ותככנים, כל הספרדים חמים ומסתחבקים, וכל הערבים רוצחים?

כי כך קל לנו יותר להתמודד עם עיבוד של מידע כה גדול שזורם אלינו. קשה לנו לגבש דעה ורושם על כל אדם חדש שאנו פוגשים, והשימוש בסטריאוטיפ מהווה סוג של ‘קיצור דרך מחשבתי’.

הוא מזרחי מטירת הכרמל? אין לו ולשפתו מקום בפוניבז’. הוא חסיד עם מעיל ארוך? יש לו פחות היגיינה. הוא ערבי עם שפם מעוקל? הוא רק מחכה לרגע בו יוכל לרצוח אותנו.

רק שאז מופיע פרופסור אחמד עיד, מנהל מחלקת כירורגיה בהדסה הר הצופים שהציל את חייו של נאור, הנער בן ה-13 שנדקר בפיגוע הרצחני בגבעת זאב – והורס את הסטריאוטיפ, מחרב את הדעה הקדומה, משבית את הסטיגמה.

כמה חבל.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ידוע שעשו שונא ליעקב
    16/11/2015 23:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כתבה מלאה שטויות ועוורון
    17/11/2015 17:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  2. שטויות והבלים, דבר בבקשה עם אלמנתו של בניטה הי”ד ותספר לך מה עשו לה סתם ערבים בשוק, וכיצד התנהגו אנשי המרפאה הערבים.

  3. באמת דמיון מטורף בן הסטראוטיפ של הפולניה הקרה לערבי הרוצח
    17/11/2015 21:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  4. תגיד אתה דפוק?
    כמה מחבלים יהודים אתה מכיר?
    99% מהמחבלים מוסלמים זה לא אומר שכולם רוצחים, אבל כן מובן הפחד של “דודה שרית” ולא! הוא לא ממניעים גזעניים אלא משיקולי זהירות מתבקשת.

  5. כל ערבי מזדהה עם הרוצחים
    22/11/2015 02:59
    שמעון
  6. ב”ה
    אף ערבי שפוי לא ילך להסגיר רוצחי יהודים , בספר החגית של האיסלם כתוב להרוג כל יהודי , אז זה שאתה רואה ערבי עדין , זה רק בגלל שהוא מפחד או בגלל אינטרס כלכלי , אבל בבוא העת שרק יוכל הוא יסתיר יעודד ויתפלל לגאולת המוסלמים , שהאמונה שלהם שכל עוד שיש יהודי מסתתר מאחורי סלע לא תבוא הגאולה האמיתית של המוסלמים , ולכן קודם כל תילמדו איסלם סוני ושיעי ורק אחר כך תשבו ליד מוסלמים , אתם עדיין לא יודעים מה מחכה לכם הפסיקו להיות שאננים

  7. לא שטויות בכלל
    23/11/2015 19:47
    עמרם
  8. גם אנטישמיים אומרים שאנחנו בעייתיים מה ההבדל